خبرگزاری کار ایران

طی تماس تلفنی با العبادی؛

تیلرسون بر مخالفت آمریکا با همه‌پرسی کردستان تأکید کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۲۷

وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق، از مخالفت کشورش با همه‌پرسی جدایی کردستان عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، عصر شنبه با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تماس تلفنی برقرار کرد.

 دفتر نخست‌‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، تیلرسون در این تماس تلفنی از «مخالفت ایالات متحده با همه‌پرسی در کردستان» خبر داد و بر «حمایت کامل کشورش از دولت عراق و تمامی تدابیر اتخاذ‌شده برای حفظ وحدت عراق» تأکید کرد.

تیلرسون همچنین بر «ملت عراق و نیروهای قهرمان آن به‌دلیل پیروزی‌های چشمگیرشان بر گروه تروریستی داعش در نبردهای اخیر تبریک گفت» و خاطرنشان کرد «جامعه جهانی از نقش ویژه العبادی در پیروزی نظامی و در بازگرداندن ثبات و آبادانی به مناطق آزاد شده قدردانی می‌‌کند».

وزیر خارجه آمریکا بر «حمایت کشورش و جامعه جهانی از عراق در نبرد آزادسازی و بازسازی» تأکید کرد.

از سوی دیگر،‌ العبادی «بر موضع صریح و روشن دولت عراق مبنی بر غیرقانونی بودن همه‌پرسی کردستان» تأکید و تصریح کرد «دولت بغداد تمامی تدابیر قانونی برای جلوگیری از خدشه‌ وارد کردن به امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق» را اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز