خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۲۹

تاکید وزیر خارجه سوریه بر عزم این کشور برای نابودی تروریسم، تاکید دبیرکل حزب‌الله لبنان بر نقش مرجعیت در مبارزه با تروریسم، تهدید وزیر خارجه کره شمالی علیه آمریکا، اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره مبارزه آمریکا با تروریسم، گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر عراق، هدف قرار دادن یک پایگاه هوایی عربستان با موشک بالستیک توسط یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، انفجار بمب در کرکوک، عدم برگزاری همه‌پرسی در کرکوک، اسیدپاشی در ایستگاه مترو در لندن، هشدار وزیر دفاع ترکیه درباره خطرات برگزاری همه‌پرسی در کردستان، تاکید رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه بر حفظ تمامیت عراق، پرواز بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های ارتش آمریکا بر فراز ساحل شرقی کره‌شمالی، آزادسازی شهر معدان از اشغال داعش، تاکید هیات اعزامی کردستان به بغداد بر برگزاری همه‌پرسی در موعد مقرر و دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با سفیر فرانسه از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «ولیدالمعلم» وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: دمشق از همیشه برای ریشه‌کن کردن تروریسم از سراسر خاک خود مصمم‌تر است.

- «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نقش مرجعیت در مبارزه با تروریسم تاکید کرد: اگر مردم عراق به فتوای مرجعیت عمل نمی کردند، داعش، کربلا و بصره و کویت و سعودی را هم اشغال می کرد.

- «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی با اشاره به لقب «مرد موشکی» که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به «کیم جونگ اون» رهبر کشورش داده شده است، اصابت موشک‌های این کشور به خاک آمریکا را اجتناب‌ناپذیر دانست.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: پیروزی بر گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه، صحت ادعای واشنگتن مبنی بر این‌که هدف آنها در این کشور فقط مبارزه با تروریسم است را نشان خواهد داد.

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن مخالفت با انجام همه پرسی در اقلیم کردستان، حمایت کامل کشورش را از اقدام‌های بغداد برای حفظ تمامیت ارضی عراق اعلام کرد.

- یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک «قاهر ام ۲» به پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس‌مشیط» واقع در منطقه عسیر در جنوب عربستان شلیک کرد.

- بر اثر انفجار بمب در جنوب شهر کرکوک عراق، سه نفر از نیروهای پیشمرگه کُرد کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

- مرکز دوم اتحادیه میهنی کردستان عراق «شاخه کرکوک اتحادیه میهنی» در صفحه رسمی فیس بوک اعلام کرد که همه‌پرسی در کرکوک برگزار نخواهد شد و این آخرین تصمیم اتخاذ شده است.

- اسیدپاشی از سوی فرد یا افراد ناشناس در ایستگاه متروی استراتفورد در شرق لندن، شش مجروح بر جای گذاشت.

- «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه در جلسه فوق العاده مجلس ملی این کشور، گفت: مخاطرات منطقه‌ای برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق از جنگ داخلی سوریه هم بیشتر خواهد شد.

- «خلوصی آکار» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در دیدار با «عثمان الغانمی» رئیس ستاد کل ارتش عراق در آنکارا بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

- وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از پرواز بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های ارتش آمریکا بر فراز ساحل شرقی کره‌شمالی خبر داد و این اقدام را پیامی صریح مبنی بر گزینه‌های نظامی علیه پیونگ‌یانگ اعلام کرد.

- ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، شهر «معدان» آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در استان الرقه را آزاد کردند.

- هیات اعزامی اقلیم کردستان عراق به بغداد پس از دیدار و گفت‌وگو با هیات ائتلاف شیعیان، درکنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: همه پرسی اقلیم کردستان در تاریخ تعیین شده برگزار و مذاکرات با دولت بغداد پس از همه‌پرسی خواهد بود.

- «مسعود بارزانی» در دیدار با سفیر فرانسه در عراق بار دیگر تاکید کرد: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در تاریخ تعیین شده برگزار و مذاکرات بعد از همه‌پرسی با بغداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز