خبرگزاری کار ایران

العبادی:

اجازه تاسیس یک کشور براساس اصول طایفه‌‌ای و نژادی را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۵۳۷

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: ما در نزدیکی پیروزی بر گروه تروریستی داعش هستیم که با یک توطئه جدید علیه عراق با عنوان تجزیه آن بر اساس اصول طایفه‌ای و نژادی مواجه شده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد: ما در نزدیکی پیروزی علیه گروه تروریستی داعش قرار داریم که  با توطئه تجزیه عراق و وحدت موجود در کشور مواجه شده‌ایم.

وی تاکید کرد: این طرح براساس اصول طایفه‌ای و نژادی بوده و ما از دعوت به دوره تاریکی شگفت‌ زده‌ شده‌ایم.

العبادی تصریح کرد: ما شهروندان کُرد خود را رها نخواهیم کرد و اجازه یک کشور بر اساس اصول طایفه‌ای و نژادی را نخواهیم داد.

وی با بیان پرسشی مطرح کرد: درآمدهای نفت  صادر شده از اقلیم کردستان به کجا می رود و چرا حقوق کارکنان این منطقه را پرداخت نمی کنند؟ بیشتر مشکلات اقلیم کردستان داخلی بوده به  بغداد ارتباطی ندارد.این مشکلات با دعوت به جدایی از عراق تشدید خواهد شد. 

العبادی افزود: پول های نفت اقلیم کردستان که معادل یک چهارم پول نفت عراق است، کجا رفته و چرا پرداخت حقوق ها متوقف شده است؟ از مسئولان اقلیم کردستان باید درباره پول های نفتی که فروخته اند سوال شود. چرا پول های نفت اقلیم کردستان به یک حساب مشخص واریز نمی شود؟ نباید اموال عمومی به دارایی افراد و احزاب تبدیل شود. 

وی خاطرنشان کرد: اربیل بهانه استقلال را برای خودداری از صدور آمارهای مشخص از درآمدهای نفتی مطرح می کرد. مشکلات کردستان تشدید خواهد شد و کشورهای همسایه و جامعه جهانی به آن کمک نخواهند کرد. 

العبادی اضافه کرد: موضع خصمانه اقلیم کردستان باعث می‌شود تا از دریافت کمک های بین المللی محروم شوند. برگزاری یک طرفه همه پرسی نقض قانون اساسی عراق است و ما گام هایی را برای حمایت از وحدت عراق برمی‌داریم. 

وی افزود: همه پرسی اقلیم کردستان را به رسمیت نمیشناسیم و با آن تعاملی نخواهیم داشت. امکان قرار دادن دیگران در برابر عمل انجام شده با توسل به زور وجود ندارد و چنین اقدامی شکست خواهد خورد همانطور که حزب بعث ناکام ماند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز