خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر عراق:

با نتایج همه‌پرسی کنار نمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۰۸۸

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که جامعه جهانی همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نشناخته است، متذکر شد که با این همه‌پرسی کنار نخواهیم آمد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، دوشنبه‌شب در جریان بازدید از مقر فرماندهی عملیات مشترک گفت: «نیروهای ما در این سرزمین می‌جنگند و هیچ موضوع فرعی مانند همه‌پرسی نمی‌تواند آنها را به خود مشغول کند.»

العبادی از این موضوع، که «برخی طرف‌ها می‌خواهند منطقه را به آشوب بکشند» ابراز تعجب کرد.

نخست‌وزیر عراق افزود: «دادگاه فدرال همه‌پرسی را غیرقانونی خواند و با برگزاری آن مخالفت کرد. ما نیز آماده نیستیم که درباره نتایج این همه‌پرسی رایزنی کنیم یا با آن کنار بیاییم.»

وی تصریح کرد: «نمی‌خواهیم با اعمال زور شرایطی را تحمیل کنیم بلکه این دادگاه فدرال است که اختلافات را حل و فصل می‌کند.»

العبادی خاطرنشان کرد: «همه‌پرسی در شرایطی برگزار شد که هیچ‌یک از طرف‌های بین‌المللی آن را به رسمیت نشناختند. موضوع قابل توجه این‌که مقاماتی که برگزاری همه‌پرسی را تحمیل کرده‌اند خودشان همه‌پرسی را برگزار و بدون هیچگونه نظارت قانونی، خودشان هم نتایجش را اعلام خواهند کرد. به همین دلیل این همه پرسی و نتایج آن هیچ ارزشی ندارد.»

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: «تدابیرمان علیه کسانی‌که این هرج و مرج و فتنه را برپا کرده‌اند تشدید خواهیم کرد، این افراد مسئول این فتنه هستند نه شهروندان کُرد.»

العبادی خاطرنشان کرد: «(کنترل) مناطق مورد مناقشه باید به دولت فدرال بازگردانده شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز