خبرگزاری کار ایران

پروازهای خارجی به فرودگاه اربیل از جمعه معلق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۶۹۳

مقام‌های سازمان هواپیمایی عراق به شرکت‌های هواپیمایی خارجی ابلاغ کرده‌اند که پروازها به اقلیم کردستان عراق از روز جمعه آینده معلق خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های سازمان هواپیمایی عراق، امروز- چهارشنبه- به شرکت‌های هواپیمایی کشورهای خارجی ابلاغ کرده‌اند که پروازها به اقلیم کردستان عراق از روز جمعه معلق آینده می‌شود.

از سوی دیگر، شرکت «هواپیمایی خاورمیانه» در لبنان از توقف پروازهایش به مقصد فرودگاه بین‌المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر داده و همچنین اعلام کرد که پروازها از مبدا همین فرودگاه را از روز جمعه آینده به تعلیق درخواهد آورد.

«محمد الحوت» رئیس شورای اداری این شرکت هواپیمایی اعلام کرد، این تدابیر در راستای پاسخ به درخواست دولت عراق اندیشده شده است و این محدودیت‌ها تا حل و فصل این موضوع ادامه خواهد یافت.

طبق این گزارش، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، سه‌شنبه‌شب به مقام‌های اقلیم کردستان این کشور ۷۲ ساعت مهلت داد تا کنترل فرودگاه این منطقه را به دولت مرکزی عراق واگذار کنند.

العبادی با اعلام این موضوع، در نشستی مطبوعاتی گفت: «دولتش تمام پروازهای بین‌المللی به مقصد کردستان عراق یا به خارج از آن را در این سه روز ممنوع خواهد کرد تا فرودگاه‌های واقع در اقلیم کردستان عراق تحت کنترل حکومت مرکزی قرار گیرند.»

العبادی که یک روز پس از همه‌پرسی استقلال کردستان عراق سخن می‌گفت، تأکید کرد در صورت واگذار نشدن کنترل فرودگاه‌های اقلیم کردستان عراق، بغداد از کشورهای همسایه خواهد خواست تا مرزهای خود با این منطقه را ببندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز