خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۳۰۲

به رسمیت نشناختن همه‌پرسی اقلیم توسط آمریکا, تاکید کره‌شمالی بر رژیم دائمی صلح در شبه جزیره کره برای حل بحران این منطقه، آمادگی سازمان ملل برای حل بحران میان اربیل و بغداد، انتقاد رئیس جمهوری اسبق آمریکا از قرار گرفتن کره‌شمالی در فهرست فرمان مهاجرتی جدید، دفع حمله گروه تروریستی داعش در استان حمص، دعوت رئیس جمهوری عراق از مردم این کشور به فرا گرفتن درس اتحاد و مذاکره از عاشورا، افزایش انتقادها از رئیس اقلیم کردستان در این منطقه، انتقاد سخنگوی دولت اقلیم از دولت مرکزی به دلیل نقض حقوق قانونی مردم کردستان، انتقاد سخنگوی وزارت دفاع روسیه از بریتانیا در مبارزه با تروریسم، آمادگی واشنگتن و مسکو برای مبارزه با جبهه النصره، رد اتهام‌های دولت میانمار علیه نمایندگان سازمان ملل توسط دبیرکل این سازمان، حفظ روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا و توقف تمامی پروازهای ترکیه به اقلیم کردستان از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزاش ایلنا,، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که واشنگتن همه‌پرسی یکجانبه اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نمی شناسد و این همه پرسی و نتیجه آن فاقد مشروعیت است.

- کره‌شمالی تاکید کرد که برای پایان دادن به بحران در شبه‌جزیره کره باید برنامه‌های نظامی کنار گذاشته شده و رژیم دائمی صلح برقرار شود.

- سازمان ملل ضمن تاکید بر بی طرفی این نهاد، آمادگی برای هرگونه کمک به دولت بغداد و اربیل در صورت نیاز را اعلام کرده و از مردم عراق خواست از تنش و خشونت پرهیز کنند.

- «جورج بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا از قرار دادن کره‌شمالی در فهرست ممنوعیت سفر به ایالات متحده از سوی دولت ترامپ انتقاد کرد و گفت که این کار سبب دلسرد شدن مخالفان و فراریان از دولت پیونگ‌یانگ می‌شود.

- ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت، حمله گروه تروریستی داعش به مواضع خود در محور محله‌های «الرشدیه» و «الحویقه» را دفع کردند. 

- «فواد معصوم» رئیس جهموری عراق هموطنانش را به گرفتن درس وحدت و گفت‌وگو از عاشورا فراخواند.

- همزمان با افزایش فشارها بر اقلیم کردستان عراق به دلیل برگزاری همه پرسی، انتقاد سیاسیون اقلیم کردستان عراق از مجریان و دست اندرکاران همه پرسی بالا گرفته است، به طوری که «عادل عزیز» عضو کرد پارلمان عراق گفته که بارزانی بخاطر باقی ماندن در سمتش مردم را به سوی قحطی برده است.

- «صفین دیزایی» سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق در واکنش به اقدام دولت عراق مبنی بر بازگرداندن مدیریت مرزها و فرودگاه‌ها به دولت مرکزی در چارچوب قانون اساسی این کشور، بغداد را به نقض حقوق قانونی و انسانی مردم کردستان عراق متهم کرد.

- ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: اگر سهم انگلیس در مبارزه با داعش غیرقابل ارزیابی توصیف می‌شود، برای حجم اندک اقدامات این کشور در مبارزه با تروریسم است.

- کاخ سفید در واکنش به پیشنهاد مقام‌های کرملین مبنی بر همکاری میان روسیه و آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصره گفت که تنها شرط این همکاری‌ها تلاش کرملین برای وادار کردن «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به رعایت اصول و مقررات آتش‌بس خواهد بود.

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با انتشار اطلاعیه‌ای اتهام های مسئولان دولت میانمار علیه نماینده ویژه و مسئول هماهنگی این نهاد در آن کشور را رد و فعالیت های وی را در جهت حمایت از حقوق انسانی و مورد اعتماد کامل خود عنوان کرد.

- «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن روابط دیپلماتیک خود با کوبا را به رغم حملاتی به کارکنان سفارت ایالات متحده در هاوانا حفظ می کند.

- «بینالی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که تمامی پروازها از ترکیه به مقصد شهرهای سلیمانیه و اربیل در شمال عراق متوقف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز