خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی پیونگ‌یانگ درباره جنگ آمریکا علیه کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۷۷۷

کره‌شمالی از همسایه جنوبی خود خواسته است از پیمان دفاعی مشترک با ایالات متحده خارج شود و اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، روزنامه مرکزی کره‌شمالی «نودون سینمون»، در سرمقاله امروز -دوشنبه- خود نوشت: «تمامی کره‌ای‌ها بایستی برای لغو فوری پیمان دفاعی مشترک میان سئول و واشنگتن و اجبار نیروهای اشغالگر آمریکایی برای ترک کره‌جنوبی، مبارزه کنند.»

در این مقاله آمده است، پیمان دفاعی میان کره‌جنوبی و آمریکا بهانه‌ای برای اجرای مانورهای نظامی مشترک میان این دو کشور و نیز استقرار سلاح استراتژیک آمریکا در شبه‌جزیره کره شده است، و همین امر «تهدیدی جدی برای امنیت در منطقه محسوب می‌شود که می‌تواند در هر لحظه جنگی را شعله‌ور کند.»

این روزنامه خاطرنشان کرد که این پیمان دفاعی مشترک به ایالات متحده این امکان را می‌دهد که «در هر زمانی» جنگی را علیه کره‌شمالی آغاز کند و به این دلیل «باید فورا لغو شود».

 اول اکتبر، چهل و ششمین سالگرد امضای این پیمان بود که دو ماه پس از پایان جنگ در شبه‌جزیره کره به امضا رسید.

به موجب این پیمان، ایالات متحده و کره‌جنوبی در صورت دست زدن طرف سوم به اقدامی علیه یکی از طرف‌های پیمان، باید  وارد جنگ شوند. همچنان که این پیمان مجوز استقرار نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی را داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز