خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۹۲

افزایش شمار تلفات تیراندازی لاس‌وگاس، انتقاد نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از رویکرد جامعه بین‌الملل در قبال تروریسم، افزایش محبوبیت‌ رئیس‌جمهوری ونزوئلا، صدور حکم بازداشت معاون رئیس‌جمهوری اکوادور، به آتش کشیدن سه چاه نفت در الحویجه توسط داعش، حمله موشکی یمن به مواضع ارتش عربستان، کشته شدن ۴۵ غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به رقه، رد هرگونه مذاکره با کره‌شمالی توسط کاخ‌سفید، تخلیه ایستگاه قطار در لندن در پی کشف یک بسته مشکوک، تاکید رئیس اقلیم کردستان عراق بر کُردی بودن کرکوک، رد ارتباط حمله لاس‌وگاس با داعش توسط اف‌بی‌آی، کشته شدن ۱۵ نفر در درگیری‌های جدایی طلبان کامرونی با نیروهای دولتی، حمله ائتلاف سعودی با بمب‌خوشه‌ای به استان صعده یمن و خنثی‌سازی طرح ترور نخست‌وزیر تونس از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، تلفات حمله مسلحانه یکشنبه شب فردی مسلح به مردم در شهر لاس وگاس به دست‌کم ۵۹ قربانی افزایش یافت.

- «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: رنج‌های هفت ساله ملت سوریه از تروریسم نشان می دهد که بخش بزرگ، بانفوذ و پرقدرت جامعه بین‌المللی هنوز دغدغه و اراده مبارزه با تروریسم را ندارد.

- نتایج یک نظرسنجی در ونزوئلا نشان می ژ‌دهد که محبوبیت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور پس از تحریم‌های آمریکا افزایش یافته است.

- یکی  از دادگاه‌های اکوادور حکم بازداشت «خورخه گلاس» معاون رئیس‌جمهوری این کشور را به اتهام دریافت رشوه از یک شرکت ساخت و ساز برزیلی که به بسیاری از مقام‌های کشورهای آمریکای لاتین رشوه داده، صادر کرد.

- گروه تروریستی داعش سه حلقه چاه نفت را نزدیک منطقه الحویجه در غرب شهر کرکوک و در مناطق تحت اشغال خود آتش زد.

- نیروهای یمنی به مواضع ارتش عربستان سعودی در نجران واقع در جنوب این کشور موشک شلیک کردند.

- در پی حملات هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهر الرقه سوریه ۴۵ غیر نظامی کشته شدند.

- کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در حال حاضر هیچ مذاکره ای با کره شمالی انجام نمی‌دهد و شاید گفت‌وگوهای احتمالی درباره آمریکایی‌های زندانی در این کشور صورت گیرد.

- به دنبال کشف یک بسته مشکوک در ایستگاه قطار کرویدون شرقی در لندن، پلیس انگلیس با تخیله این ایستگاه در حال تحقیق در این باره است.

- «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق پس از دیدار با مقام‌های استان کرکوک، باردیگر بر کردستانی بودن هویت کرکوک تاکید کرده  و از برگزاری همه پرسی استقلال در شمال عراق دفاع کرد.

- «اف بی آی» به رغم ادعای گروه داعش درباره پذیرفتن مسئولیت تیراندازی مرگبار در «لاس وگاس» اعلام کرد که عامل این کشتار هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی بین المللی نداشته است.

- دست کم ۱۵ نفر در ناآرامی های مربوط به تظاهرات جدایی‌طلبان بخش انگلیسی زبان کامرون توسط نیروهای امنیتی کشته شدند.

- ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان، استان صعده واقع در شمال یمن را با بمب خوشه ای هدف قرار داد.

- نیروهای امنیتی یک طرح برای ترور «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر این کشور را کشف و خنثی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز