خبرگزاری کار ایران

اردوغان: همه‌پرسی اقلیم، خنجری به کمر منطقه بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۳۴۵

رئیس‌جمهوری ترکیه در نشستی در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه اقدام مسئولان اقلیم کردستان در برگزاری همه‌پرسی استقلال را به خنجری که به کمر منطقه زده شده است، تشبیه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز –سه‌شنبه- در نشستی با حضور اعضای حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که اقدام مسئولان اقلیم کردستان عراق در برگزاری همه‌پرسی استقلال، خنجری بود که به کمر منطقه زده شد.

وی تصریح کرد که از مقام‌های اقلیم می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر سر عقل آمده و این اقدام اشتباه را تصحیح کنند.

اردوغان اضافه کرد: «ما تمامی مردم شمال عراق اعم از کُردها، ترکمن‌ها و اعراب را دوست داریم. تمامی کسانی که ما را دوست دارند را دوست داریم ولی در صورتی که موارد برعکس پیش آید، اقدام‌های لازم را نیز انجام خواهیم داد.»

وی ادامه داد که در نهایت کسانی که حقوق همسایگان را رعایت نمی‌کنند، سرافکنده می‌شوند و در مقابل ما قرار می‌گیرند. ما می‌بینیم که فردا اقلیم درهای ترکیه را می‌کوبد.

اردوغان خاطرنشان کرد: «اتفاقات عراق و سوریه تاثیر مستقیم در مسائل ترکیه دارد و از همین‌رو ما نمی توانیم بی‌تفاوت باشیم چرا که می‌توانیم بحران‌های موجود در عراق و سوریه را حل کنیم.»

رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن تاکید بر پایان یافتن دوره تجزیه‌طلبی، افراط‌گرایی، حزب‌گرایی و ملی‌گرایی افزود که ما در دوره اتحاد و برادری به سر می‌بریم و با اتحاد است که می‌توان به اهداف دست‌ پیدا کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز