خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۰۵

تاکید دیپلمات‌های دولت سابق آمریکا بر حفظ برجام، اظهارات دیپلمات سابق آمریکایی در انتقاد از خروج احتمالی از برجام، احتمال اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره برجام در یک هفته آتی، یورش نظامیان صهیونیست به خبرنگاران، تاکید یک سناتور بر باز بودن پرونده همکاری کمپین رئیس‌جمهوری آمریکا و روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، تخلیه یک ایستگاه مترو در لندن، تاکید کاخ سفید و معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بر عدم صحت خبر استعفای وزیر خارجه این کشور، تاکید دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت حفظ برجام و ابراز نگرانی سازمان منع تسلیحات شیمیایی از تسلیحات کره‌شمالی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا،  درحالی که کنگره با نبردی احتمالی بر سر آینده توافق هسته‌ای با ایران روبه‌رو است، سفرای اروپایی و مقام‌های دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا استدلال خود را برای حفظ برجام، مستقیما با قانونگذاران آمریکایی مطرح می‌کنند. 

- «وندی شرمن» دیپلمات ارشد سابق آمریکا هشدار داد که خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران «ما را از همه دنیا منزوی می‌کند». 

- دو مقام آگاه دولت آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا احتمالا پنجشنبه هفته آینده تصمیمش را درباره توافق هسته‌ای با ایران اعلام خواهد کرد. 

- کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطینی اعلام کرد که صهیونیست‌ها ماه سپتامبر ۴۸ خبرنگار فلسطینی را مورد ضرب و شتم، آزار و فشار قرار دادند. 

- سناتور «ریچارد بار» رئیس کمیته اطلاعاتی سنا گفت: پرونده مربوط به تبانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده همچنان باز است. 

- پلیس لندن اعلام کرد ایستگاه مترو «انجل» واقع در قلب لندن به دنبال کشف بسته مشکوک تخلیه‌ شده است. 

- کاخ سفید و دفتر معاون ریاست جمهوری آمریکا تاکید کردند که تاکنون صحبتی درباره برکناری یا استعفای «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه این کشور صورت نگرفته است و وی در این سمت باقی خواهد ماند. 

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ، برجام را دستاوردی مهم و ارزشمند در جهت حفظ صلح و امنیت جهانی دانست و گفت: بارها گفته‌ام حفظ این توافق نامه ضروری است. 

- سازمان منع سلاح های شیمیایی اعلام کرد: سلاح‌های شیمیایی کره‌شمالی مایه «نگرانی برای صلح و ثبات» در شبه جزیره کره و فراتر از آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز