خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۲۶۶

کشته شدن حدود ۱۰۰ غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به سوریه، درج نام عربستان در فهرست ناقضان حقوق کودک سازمان ملل، تبدیل شدن چین به بزرگترین منبع انرژی‌های تجدیدپذیر، تقویت همکاری‌های امنیتی‌ میان پکن و واشنگتن، آزادسازی بیش از ۹۱ درصد از خاک سوریه از اشغال تروریست‌ها، تکرار ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا بر عدم پایبندی ایران به روح برجام، اعتصاب کارکنان اداره پست بریتانیا، هشدار نخست‌وزیر اسپانیا به جدایی طلبان کاتالونیا، اتفاق نظر ریاض و مسکو بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و برنامه ۱۲ ساله سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، حدود ۱۰۰ غیر نظامی از جمله چند زن و کودک در حمله ۲۴ ساعت گذشته جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به مناطق دیرالزور و الرقه در سوریه کشته شدند.

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالانه خود، نام ائتلاف سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودک در جنگ یمن قرار داد.

- تازه ترین بررسی های سازمان بین المللی انرژی ثابت می کند که چین به بزرگترین منبع تولید انرژی های تجدید پذیر در دنیا تبدیل شده است.

- وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق در نخستین دور از همکاری‌های امنیتی و سایبری دو کشور در واشنگتن، همکاری طرفین در این عرصه‌ها تقویت خواهد شد.

- «کراسنا ایزودا» ارگان رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۹۱ و شش دهم درصد از خاک سوریه از اشغال تروریست‌ها پاکسازی شده است.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با فرماندهان ارتش این کشور مدعی شد که ایران به روح برجام پایبند نبوده و خشونت، خونریزی و آشوب را به سراسر خاورمیانه صادر می کند.

- هزاران نفر از کارکنان اداره پست انگلیس در اعتراض به وضعیت شغلی به‌ویژه حقوق بازنشستگی‌ و تعطیلی شماری از شعب پست در این کشور دست به اعتصاب می‌زنند.

- «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا روز پنجشنبه از «کارلس پوجدمونت» رئیس دولت ایالت کاتالونیا خواست که به قانون بازگردد و هشدار داد که اعلام یکطرفه استقلال کاتالونیا از اسپانیا عواقب بدی در پی خواهد داشت.

- «عادل الجبیر»  وزیر امور خارجه عربستان گفت که ریاض و مسکو درباره لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و نهادهای این کشور اتفاق نظر دارند.

- سازمان جهانی بهداشت در برنامه‌ای همگانی با همکاری و هماهنگی سایر ارگان‌های سازمان ملل متحد، در نظر دارد در برنامه‌ای ۱۲ ساله، تا حد ممکن از شیوع بیماری وبا جلوگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز