خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۴۹۹

تایید خبر توافق سه‌جانبه برای بستن مرزهای کردستان توسط وزارت خارجه، فروش سامانه موشکی تاد آمریکا به عربستان سعودی، لغو برخی از تحریم‌های آمریکا علیه سودان، درخواست مردم بنگلادش از دولت این کشور برای تسلیح مسلمانان روهینگیا، حمایت دولت عربستان از موضع ایالات متحده آمریکا در قبال برجام، تخلیه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مسکو در پی تهدیدهای تروریستی و هشدار وزیر خارجه پاکستان به آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه عراق خبر هفته گذشته مبنی بر درخواست بغداد از تهران و آنکارا برای بستن مرزهای زمینی خود با کردستان عراق در پی همه‌پرسی غیر قانونی در اقلیم را رسما تایید کرد.

- وزارت امورخارجه آمریکا با فروش سامانه موشکی تاد به عربستان سعودی در قراردادی به مبلغ ۱۵ میلیارد دلار موافقت کرده است.

- آمریکا روز گذشته –جمعه- برخی از تحریم‌هایی را که در دو دهه گذشته علیه سودان اعمال کرده بود، لغو کرد.

- هزاران نفر از مردم بنگلادش در تجمعی در شهر ساحلی «چیتاگونگ» در شرق این کشور از دولت خود خواستند، به پناهجویان مسلمان روهینگیا که درنتیجه سرکوب مقام های میانماری آواره شده‌اند، سلاح و مهمات نظامی بدهد.

- «عبدالله المعلمی» نماینده دائم سعودی‌ها در سازمان ملل متحد در خصوص احتمال خودداری ترامپ از تایید پایبندی ایران به برجام گفت: کشورما در مقامی نیست که در مورد برجام اظهار نظری کند اما از هرگونه واکنش دولت ترامپ حمایت کامل می‌کند.

- تهدیدهای تلفنی تروریستی در روسیه که از یک ماه پیش تاکنون سبب تخلیه هزاران نفر از اماکن و ساختمان های عمومی شده است، روز جمعه در مسکو اوج گرفت و بیش از۱۰۰ هزار نفر از ۱۳۰ ساختمان از جمله مدرسه و هتل تخلیه شدند.

- «خواجه محمد آصف» وزیر امورخارجه پاکستان به مقام‌های آمریکایی هشدار داد که اظهارات آنها به اقدام‌های در حال انجام برای تامین صلح در منطقه آسیب می‌زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز