خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه سوریه:

اردوغان پیامدهای حمایت از تروریسم بر اوضاع ترکیه را پیش‌بینی نمی‌کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۵۲۱

معاون وزیر خارجه سوریه رئیس‌جمهوری ترکیه را مسئول خونریزی‌ها در عراق و سوریه دانست و اظهار داشت که وی پیامدهای حمایتش از تروریسم بر اوضاع ترکیه را پیش‌بینی نمی‌کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه، روز گذشته در سخنانی اظهار داشت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مسئول خونریزی‌ها در ترکیه و سوریه است.

المقداد گفت که اردوغان پیش‌بینی نمی‌کرد حمایتش از تروریسم در سوریه و عراق پیامدهایی بر اوضاع ترکیه نیز خواهد داشت.

وی درخصوص همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق، تأکید کرد که سوریه از تمامیت ارضی عراق و ملت عراق دفاع می‌کند و «دمشق با مسئله کردهای سوری به عنوان یک مسئله داخلی مربوط به یکی از طیف‌های مردم سوریه برخورد می‌کند. سوریه یک کشور واحد است و تقسیم و تجزیه را نمی‌پذیرد.»

المقداد به تجاوزهای مکرر و روزانه ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان سوری و زیرساخت‌های این کشور اشاره کرد و متذکر شد که این جامعه جهانی به این مسئله واکنشی نشان نداده است.

این دیپلمات سوریه درخصوص بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس نیز گفت که اختلافات پرده از وقایعی برداشته است که اعضای این شورا سعی در پنهان کردن آنها داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز