خبرگزاری کار ایران

توضیح اتحادیه میهنی کردستان درباره عدم نصب پرچم عراق روی تابوت طالبانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۶۹

یکی از نمایندگان حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تصریح کرد پرچم عراق بر تابوت رئیس‌جمهوری پیشین این کشور نصب شده بود که در فرودگاه، تشریفات اقلیم پرچم اقلیم کردستان را روی تابوت نصب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، نصب پرچم اقلیم کردستان عراق بر تابوت «جلال طالبانی» رئیس‌جمهوری سابق عراق در مراسم تشییع پیکر وی واکنش‌های شدیدی در میان شخصیت‌های سیاسی عراق در پی داشت.

در همین راستا «آلاء طالبانی» از نمایندگان حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تصریح کرد این حزب و خانواده طالبانی خواستار نصب پرچم عراق بر تابوت رئیس‌جمهوری پیشین این کشور بودند که در فرودگاه، تشریفات اقلیم کردستان عراق اقدام به نصب پرچم کردستان روی تابوت جلال طالبانی کرد.

«خلف عبدالصمد» از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم، پرچم اقلیم کردستان عراق در هواپیما بر روی تابوت وی نصب شده بود.

وی تصریح کرد: «در ابتدا پرچم عراق بر روی تابوت جلال طالبانی نصب بوده است که در هواپیما این پرچم برداشته شده و پرچم اقلیم کردستان بر تابوت رئیس‌جمهوری پیشین عراق نصب شده است.»

«جاسم محمد جعفر» از نمایندگان ترکمن پارلمان عراق نیز اعلام کرد که دستور پیچیده شدن تابوت جلال طالبانی از سوی «مسعود بارزانی» رئیس‌ اقلیم کردستان عراق و «هیرو طالبانی» همسر جلال طالبانی صادر شده است.

وی تاکید کرد که همچنین این دو نفر مانع از تشییع رسمی پیکر جلال طالبانی در بغداد پایتخت عراق شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز