خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

شواهدی دال بر همکاری بارزانی با جاسوسان موساد وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۸۲

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، گزارش‌ها و شواهدی دال بر همکاری رئیس اقلیم کردستان با سازمان جاسوسی اسرائیل( موساد) وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش «با هرگونه درخواستِ دولت عراق درباره بستن لوله‌های نفت با اقلیم شمال عراق، با جدیت تعامل خواهد کرد.»

چاووش اوغلو، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، افزود، ترکیه حریم هوایی خود را به درخواست دولت مرکزی در بغداد، بسته است و شرکت‌های هواپیمایی ترکیه نیز پروازهای‌شان به اربیل و سلیمانیه را متوقف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: «همگان از دولت بارزانی( رئیس اقلیم کردستان) عدم برگزاری همه‌پرسی را خواستار شدند ولی تمامی این درخواست‌ها رد شد.»

وزیر خارجه ترکیه، همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق را «اشتباهی بزرگ» خواند و متذکر شد که این اقدام برای کُردها حق و حقوق اضافی به‌ارمغان نخواهد آورد و من نیز در جریان دیدارم از اربیل، این موضوع را به بارزانی گفتم و تأکید کردم که این روند، آینده کُردها را در عراق در معرض خطر قرار خواهد داد و پیامد بسیار بدی برای اقلیم خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: «تمامی کشورها لغو همه‌پرسی یا تعلیق و یا تاخیر آن را خواستار شدند ولی حمایت فقط از سوی اسرائیل اعلام شد ولی ما، آن( حمایت) را بعد از همه‌پرسی ندیدیم... گزارش‌ها و شواهدی وجود دارد که بر همکاری بارزانی با جاسوسان موساد اسرائیلی صحه می‌گذارد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه درخصوص گذرگاه‌های مرزی گفت: «گذرگاه‌ها میان ترکیه و دولت اقلیم شمال عراق نیست بلکه میان ترکیه و عراق است... ترکیه دولت مرکزی عراق را درخصوص کنترل بر گذرگاه‌ها خطاب قرار خواهد داد.»

روز گذشته نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در نشست مشورتی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه که در استان افیون برگزار شد، فاش کرد، یک مقام سابق فرانسوی و یک مقام اسرائیلی در کنار مسعود بارزانی طرح نقشه تقسیم عراق را ریختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز