خبرگزاری کار ایران

افسر سوری:

آمریکا داعش و جبهه‌النصره را تسلیح می‌کند نه معارضان را

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۷۵

رئیس بخش عملیات‌های اصلی ارتش سوریه متذکر شد که ایالات متحده گروه‌های تروریستی در سوریه را تسلیح می‌کند نه معارضان را

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی،  «علی العلی» رئیس بخش عملیات‌های اصلی ارتش سوریه، امروز- دوشنبه- به خبرنگاران اعلام کرد: «می‌دانیم که ایالات متحده تروریست‌ها در سوریه را تسلیح می‌کند. آمریکا طی بازه زمانی پنجم ژوئن تا ۱۵ سپتامبر، هزار و ۴۲۱ کامیون حامل تجهیزات و مهمات نظامی در اختیار تروریست‌ها قرار داده است. ابتدا تصور می‌شد این تسلیحات برای نبرد با تروریست‌ها اختصاص داده شده ولی در نهایت به دست جنگجویان داعش و جبهه النصره رسیده است.»

العلی افزود، بیشتر این سلاح‌های ارسالی به تندروهای در سوریه، طبق طرح‌های پنتاگون برای کمک به متحدان آمریکا، از شرکت‌های دفاعی آمریکایی «چمرینگ» و «اوربیتال ای‌تی‌ک» خریداری شده است. 

این افسر سوری تصریح کرد، این تسلیحات از طریق دریا به خاورمیانه رسیده و از طریق مناطق مرزی که تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه نیست، وارد این کشور می‌شوند.

در ماه می، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از ارسال تسلیحاتی به «نیروهای دموکراتیک سوریه» جهت استفاده آنها در عملیات آزادسازی الرقه، خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز