خبرگزاری کار ایران

هشدار دولت اسپانیا به رهبر جدایی طلبان کاتالان

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۰۴۸

دولت اسپانیا به رهبر جدایی‌طلبان کاتالان هشدار داد از هر اقدام غیرقابل بازگشت اجتناب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت اسپانیا امروز –سه‌شنبه- و در ادامه درگیری‌های میان دولت مرکزی و جدایی‌طلبان کاتالونیا، به «کارلس پوگدمان» رهبر جدایی طلبان هشدار داد تا از هر گونه اقدامی که غیرقابل بازگشت باشد، اجتناب کند.

پیشتر «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا در مصاحبه‌ای با روزنامه «ال‌پایس»، در پاسخ به پرسشی در ارتباط با به‌کار‌گیری احتمالی  بخشی از قانون اساسی برای تعلیق خودمختاری کاتالونیا، گفته است: «من هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کنم.»

راخوی گفت: «ولی من باید همه‌چیز را در زمان خودش انجام دهم… مایل هستم که تهدیدها در مورد اعلام استقلال (از طرف منطقه کاتالونیا) هرچه‌زودتر متوقف شود.»

نخست‌وزیر اسپانیا می‌گوید بهترین وضعیت این است که مادرید مجبور نباشد دست به انتخاب گزینه‌های شدید بزند.

پیش از این نیز وزیر دادگستری اسپانیا گفته بود در صورتی‌که پارلمان کاتالونیا استقلال این منطقه را اعلام کند،‌ دولت مرکزی این کشور می‌تواند با استفاده از حقی تعیین‌شده در قانون اساسی فعالیت دولت منطقه‌ای را به حال تعلیق در آورد.

این واکنش‌ها در کنار تظاهرات، هشدارها و تهدیدهای دو طرف، طی هفته‌های گذشته و در پیوند با همه‌پرسی در کاتالونیا صورت گرفته‌اند.

همه‌پرسی استقلال، با وجود مخالفت شدید مادرید انجام شد، و رهبران منطقه کاتالونیا گفته‌اند بیش از ۴۰ درصد از واجدین شرایط در آن شرکت کرده و ۹۰ درصد از آن‌ها خواستار جدایی از اسپانیا شده‌اند.

راخوی پیش از این نیز به رئیس منطقه خومختار کاتالونیا، هشدار داده بود برای «پرهیز از شر و اتفاقات ناگوار بزرگ‌تر» برنامه‌ریزی‌های خود برای اعلام استقلال یک‌جانبه را متوقف کند.

پوگدمان روز پنج‌شنبه گذشته گفت که ترسی از بازداشت و زندانی‌شدن ندارد. او گفته است این منطقه طی روزهای آینده اعلام استقلال خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز