خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

آغاز تور خاورمیانه وزیر خارجه آمریکا/ محکومیت حمله به کنسولگری ایران در اربیل/ دیدار حیدرالعبادی با پادشاه عربستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۰۲

جهان در ۱۲ ساعت گذشته نسبتا آرام سپری شد اما با تحولات مهمی همراه بود. آغاز تور خاورمیانه وزیر خارجه آمریکا و سفر به ریاض را می‌توان از جمله مهمترین این تحولات خواند چرا که مقابله با تهران یکی از اهداف این سفر اعلام شده است. تمایل رئیس‌جمهوری آمریکا برای افشای اسناد محرمانه ترور رئیس‌جمهوری پیشین و آغاز انتخابات پارلمانی زودهنگام ژاپن از جمله دیگر تحولات جهان در چند ساعت گذشته بوده است.

به گزارش ایلنا،‌ انتخابات پارلمانی زودهنگام ژاپن از صبح امروز-یکشنبه- آغاز شده و به احتمال قوی، ائتلاف حاکم جناح چپ‌گرای «شینزو آبه» به پیروزی می‌رسد و حتی ممکن است دو سوم پارلمان را به دست آورد.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام تمایل خود برای افشای اسناد محرمانه مربوط به ترور «جان اف کندی» در توییتی نوشت زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد این اسناد به دست بیاورد، اجازه انتشار آنها را صادر خواهد کرد.

- رئیس پارلمان کاتالونیا با تأکید بر این که کاتالان‌ها تلاش‌هایشان در راستای استقلال این منطقه را متوقف نخواهند کرد، گفت: ما نسبت به دفاع از استقلال پارلمان متعهد هستیم.

- «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق قرار است در چارچوب سفر خود به کشورهای منطقه با مقام‌های عربستان، مصر، اردن، ایران و ترکیه رایزنی کند. وی در همین راستا شب گذشته وارد عربستان شد و با پادشاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

- «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا ضمن ابراز خرسندی از آزادسازی رقه، گفت، بازپس‌گیری این شهر سوریه با کمک نیروهای تحت حمایت آمریکا می‌تواند به پایان کار داعش منجر شود.

- وزارت خارجه عراق، عصر روز گذشته –شنبه- با صدور بیانیه‌ای حمله به کنسولگری ایران در شهر اربیل را محکوم کرد.

- دور دوم مذاکرات حل بحران لیبی، روز گذشته -شنبه- بدون نتیجه ملموسی به پایان رسید.

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا سفر خود به خلیج‌فارس را با ورود به پایتخت عربستان، آغاز کرد. وی در همین راستا روز گذشته -شنبه- وارد ریاض شد.

- وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعتراض خود را نسبت به حملات جدید اسرائیل به سوریه اعلام کرد و به تل‌آویو هشدار داد.

- دولت آمریکا با بیان اینکه گروه پ.ک.ک را تروریستی می‌دانند، تاکید کرد رهبر این گروه شایسته احترام نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز