خبرگزاری کار ایران

درخواست ماکرون از بارزانی: با بغداد گفت‌وگو کنید

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۴۹۴

رئیس‌جمهوری فرانسه نگرانی و نارضایتی پاریس از پیچدگی اوضاع میان اربیل و بغداد ابراز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای پرس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز –سه‌شنبه- در گفت‌وگوی تلفنی با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق  نگرانی و نارضایتی فرانسه از پیچیده شدن روابط میان اربیل و بغداد را عنوان کرد.

دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که بارزانی با ماکرون به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و رئیس‌جمهوری فرانسه نارضایتی خود را از شرایط پیش آمده اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه، ماکرون در این گفت‌وگو تلفنی خواستار آن شد که بارزانی و العبادی از جنگ و درگیری دوری کنند.  وی تاکید کرد که گفت‌وگو بهترین راه حل مشکلات است.

از سوی دیگر بارزانی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی گزارش کاملی از شرایط و رویدادهای اخیری که میان اقلیم کردستان عراق و بغداد صورت گرفته بود را ارائه کرد.

قابل ذکر است که فرانسه یکی از کلیدی‌ترین متحدان عراق و اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش به شمار می‌رود و در این مسیر به دو طرف سلاح‌های جنگی ارائه داد. در همین حال مشاوران نظامی فرانسوی نیز در آموزش نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگه مشارکت داشتند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز