خبرگزاری کار ایران

به موازات عملیات ارتش سوریه؛ ائتلاف برای حمله به «البوکمال» آماده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۷۵۳

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد که عملیات بعدی این ائتلاف حمله به البوکمال است. در حالی‌که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش پیشروی به این شهر را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «رایان دیلن» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی، عصر جمعه طی کنفرانسی خبری اعلام کرد، پس از پیروزی‌های «نیروهای دموکراتیک سوریه»- که تحت حمایت واشنگتن هستند- در تسلط بر میدان‌ نفتی «العمر» در دیرالزور، ما به پاک‌سازی مناطق تحت اشغال داعش ادامه می‌دهیم و سپس برای حمله به شهر البوکمال که معتقدیم برخی فرماندهان این گروه تروریستی در آنجا حضور دارند، آماده می‌شویم.

سرهنگ دیلن تصریح کرد، بعد از آزادسازی موصل در عراق و الرقه در سوریه، شهر البوکمال واقع در کرانه غربی روز فرات یکی از مهم‌ترین پایگاه تروریست‌هاست.

وی گفت: «در اقدامی پیشگیرانه برای حمله نیروهای سوریه و عراق برای اخراج داعش از آخرین پایگاه‌هایش، این گروه خطوط دفاعی خود در منطقه واقع در مرزهای این دو کشور را تقویت می‌کند.»

سخنگوی ائتلاف آمریکایی خاطرنشان کرد، فرماندهان داعش از شهرک‌هایی در مرکز سوریه به البوکمال منتقل شده‌اند.

نیروهای ارتش عراق، پنجشنبه گذشته حمله به آخرین منطقه تحت کنترل داعش یعنی «راوه» و القائم در الانبار را آغاز کردند.

البوکمال هدف هر یک از ائتلاف آمریکایی و نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش است.

ائتلاف آمریکایی در حالی البوکمال را هدف بعدی خود اعلام کرده است که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش پس از تسلط بر روستاهایی در ریف جنوب شرقی دیرالزور، پیشروی به سمت البوکمال را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز