خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

هدف آمریکا کنار زدن روسیه از بازارهای جهانی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۱۲۴

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که آمریکا از طریق تحریم‌ها علیه این کشور، تلاش دارد روسیه را از بازارهای جهانی کنار بزند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- سه‌شنبه- طی کنفرانسی مطبوعاتی، اعلام کرد «هیچ دلیلی» برای دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وجود ندارد.

لاوروف گفت: «بی‌هیچ دلیل و سندی ما را به مداخله در انتخابات متهم می‌کنند. نه‌تنها در ایالات متحده بلکه در کشورهای دیگر نیز همینطور.»

مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا در کمیته نیروهای مسلح سنا با تأکید بر این‌که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است، می‌گویند «حملات سایبری» این کشور، «تهدیدی بزرگ» برای ایالات متحده است.

دولت سابق آمریکا نیز، اکتبر گذشته رسما دولت روسیه را متهم کرده بود که در راستای تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات، به سایت‌های نهادها و گروه‌های سیاسی حمله سایبری کرده است.

 

«رابرت مولر»  مستشار ویژه تحقیقات در مورد پرونده اتهام‌های واردشده به روسیه، طی ماه‌های گذشته در حال انجام تحقیقات در مورد این اتهام‌ها است. 

سرگئی لاوروف در این نشست مطبوعاتی همچنین گفت که دولت آمریکا با اعمال تحریم‌هایی، برای کنار زدن روسیه از بازارهای انرژی و تسلیحات تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز