خبرگزاری کار ایران

نیروهای عراقی وارد شهر «القائم» شدند/ فرار داعشی‌ها به سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۱۲۷

نیروهای مشترک عراقی مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر القائم در غرب استان الانبار را آغاز کرده و از سه محور به مرکز شهر حمله کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز،‌ نیروهای ارتش، پلیس فدرال، الحشدالشعبی و الحشد العشایری، امروز- جمعه- عملیات نظامی خود را از سه محور برای آزادی مرکز شهرستان القائم آغاز کردند.

طبق این گزارش، نیروهای عراقی ساعاتی پیش وارد محله «غزه» نخستین محله از محله‌های مرکز شهر القائم شده و کنترل گذرگاه مرزی بین سوریه و عراق را در دست گرفتند.

منابع عراقی احتمال می‌دهند که شهرستان القائم، به عنوان بزرگترین شهر عراق که همچنان تحت اشغال داعش است طی چند ساعت آینده از وجود داعش پاکسازی شود.

نیروهای مشترک عراقی همچنین موفق شده‌اند گذرگاه مرزی القائم در مجاورت شهر القائم را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند. نیروهای عراقی با این دستاورد، ارتباط میان شهر القائم و شهر البوکمال سوریه را قطع کردند.

همزمان یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد، نیروهای مشترک عراقی شهرک‌های «التنک» و «السکک» در غرب شهرستان القائم را آزاد کردند.

الحشد الشعبی نیز اعلام کرد، شماری از تروریست‌های داعشی، امروز و به‌دنبال ورود نیروهای عراقی به القائم، به سوریه گریخته‌اند.

نیروهای دولتی عراق عملیات بازپس‌گیری القائم و حومه آن را که در مرز عراق با سوریه قرار دارد، از هفته گذشته آغاز کرده بودند. این منطقه که دارای حدود ۱۵۰ هزار سکنه اغلب سنی‌مذهب و عشایر است، آخرین سنگر داعش به‌شمار می‌رود.

ائتلاف آمریکایی اعلام کرده‌ است که نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر از عناصر داعش هنوز در این منطقه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز