خبرگزاری کار ایران

بحران سیاسی در اسپانیا؛ جدایی‌طلبان به بازداشت مقامات کاتالونیا اعتراض کردند

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۱۶۷

بحران سیاسی در اسپانیا ادامه دارد. بازداشت شماری از وزیران دولت محلی کاتالونیا اعتراض بسیاری از شهروندان این ایالت را در پی داشته است. ده‌ها هزار نفر با شرکت در تظاهراتی خواستار آزادی مقامات دولت محلی کاتالونیا شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، «کارلس پوجدمون» رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا دستگیری شماری از مقامات و  وزرای دولت محلی این ایالت را «یک خطای جدی» خوانده است. بر اساس آخرین اخباری که درباره بحران سیاسی اسپانیا منتشر شده، ۹ وزیر دولت محلی کاتالونیا به مادرید منتقل شده و در حبس به سر می‌برند.

شامگاه روز پنجشنبه ده‌ها هزار نفر در بارسلون دست به تظاهرات زدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار آزادی مقامات دولت محلی کاتالونیا شدند. دامنه اعتراضات به تیم فوتبال اف‌ث بارسلونا هم رسیده است.

به دنبال بازداشت ۹ تن از ۱۴ وزیر دولت محلی کاتالونیا، هزاران نفر از طرفداران استقلال کاتالونیا در برابر پارلمان محلی این ایالت واقع در بارسلون به خیابان‌ها آمدند. بر اساس ارزیابی پلیس، تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات  حدود ۲۰ هزار نفر اعلام شده است. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی شدند.

کارلس پوجدمون، رئیس برکنار شده دولت محلی کاتالونیا در حال حاضر همراه با پنج نفر از وزیران دولت محلی کاتالونیا در بلژیک به سر می‌برند. گفته می‌شود علیه آن‌ها حکم بازداشت صادر شده است. پوجدمون خواستار آزادی وزیران دولت ایالتی کاتالونیا شده است.

حکم بازداشت وزیران دولت کاتالونیا اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشته است. از آن جمله است اعتراض رسمی تیم فوتبال اف‌ث‌بارسلونا. مسئولان این باشگاه نیز از دستگیری مقامات دولت کاتالونیا ابراز تاسف کرده و با دستگیرشدگان و خانواده‌های آن‌ها ابراز همدردی کرده‌اند. در توضیح باشگاه بارسلونا همچنین بر پایبندی به موازین دموکراتیک تاکید شده است. این باشگاه از طرفین خواسته است در راستای حل مسالمت‌آمیز بحران سیاسی جاری تلاش ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز