خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

صدور حکم جلب رهبر برکنار شده کاتالونیا/ آزادسازی القائم در عراق/ انتشار بخش دیگری از اسناد مربوط به ترور کندی/ دیدار مقام آمریکایی با یک مقام سوری

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۲۵۶

جهان در ۱۲ ساعت گذشته با تحولات قابل توجهی همراه بود. اظهار نظر رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ادامه فعالیت وزیر خارجه فعلی، صدور حکم جلب رهبر برکنار شده کاتالونیا و آزادی شهرهای قائم در عراق و دیرالزور در سوریه از اشغالگری داعش از جمله مهمترین این تحولات هستند.

به گزارش ایلنا، - «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که مطمئن نیست «رکس تیلرسون» تا پایان دوره ریاست‌جمهوری وی در سمت خود به‌عنوان وزیر خارجه باقی بماند.

- «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق آزادسازی شهرستان القائم در غرب الانبار را اعلام کرد و این پیروزی را به ملت عراق تبریک گفت.

- دادگاه‌های اسپانیا حکم دستگیری «کارلوس پوجدمون» رهبر برکنار شده کاتالونیا را صادر کردند. وی در واکنش به این حکم گفت که با دادگاه‌های بلژیک در این زمینه همکاری می‌کند.

- کره شمالی تحریم های جامعه بین‌المللی علیه این کشور را نسل‌کشی خواند.

-تلویزیون سوریه  از آزادسازی کامل شهر دیرالزور از سیطره داعش خبر داد.

-آرشیو ملی آمریکا روز جمعه بخش جدیدی از اسناد مربوط به ترور «جان اف. کندی»، سی و پنجمین رئیس‌جمهور این کشور را منتشر کرد.

-وزارت خارجه روسیه با ممنوع کردن ورود ده‌ها نفر از اتباع کانادا به این کشور تحریم‌های جدید کانادا را پاسخ داد.

-قاضی تحقیقات دادگاه نظامی تونس روز گذشته –جمعه- دستور حبس «محمد الناجم الغرسلی» وزیر کشور سابق و سفیر تونس در مغرب را صادر کرد.

-یک مقام ارشد نزدیک به دمشق از دیدار یک مسئول ارشد آمریکایی با رئیس سازمان امنیت ملی نظام سوریه خبر داد. این بالاترین سطح سفر یک مقام آمریکایی به سوریه از آغاز جنگ در این کشور از سال ۲۰۱۱ است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز