خبرگزاری کار ایران

واکنش پنتاگون به بیانیه روسیه درباره گذرگاه «التنف»

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۴۴۲

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به بیانیه اخیر وزارت دفاع روسیه درباره گذرگاه التنف، مدعی شد که نظام سوریه از رسیدن کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در منطقه التنف جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اریک باهون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به بیانیه اخیر وزارت دفاع روسیه درباره گذرگاه مرزی التنف و نقش مخرب آمریکایی‌ها در این منطقه، مدعی شد: «شماری غیرنظامی بعد از کوچ‌کردن از مناطقی که دولت سوریه آنجا را بمباران می‌کند، به منطقه‌ای پناه برده‌اند که مساحت آن حدود ۵۵ کیلومترمربع و جزو مناطق کاهش تنش است؛ زیرا آنها می‌دانند این منطقه مورد حمله قرار نخواهد گرفت.»

وی افزود: «ما به روس‌ها اطلاع دادیم که آماده تسهیل شرایط برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این غیرنظامیان هستیم ولی نظام سوریه این تلاش‌ها را ناکام می‌گذارد.»

منطقه التنف در شرق سوریه محل استقرار یک پایگاه بزرگ نظامی است که نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی از آن استفاده می‌کنند و همچنین گروه‌های مسلح سوری را که علیه داعش می‌جنگند، آموزش می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه، روز گذشته در بیانیه‌ای آمریکا را به ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست آوارگان سوری در منطقه التنف متهم و تأکید کرد که این اقدام در حد جنایت جنگی است.

 وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، آمریکا با تاسیس پایگاهی در التنف، رساندن کمک‌های بشردوستانه به ده‌ها هزار آواره سوری مستقر در این منطقه را غیرممکن کرده است.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز