خبرگزاری کار ایران

آخرین پایگاه مهم داعش در سوریه آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۳۷۹

ارتش سوریه و همپیمانان آن آخرین پایگاه مهم گروه گروه تروریستی داعش را در «البوکمال» به تصرف کامل خود در آوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک منبع نظامی در سوریه، چهارشنبه‌شب اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن آخرین پایگاه مهم داعش را در البوکمال به تصرف خود درآوردند.

این فرمانده نظامی گفته است، البوکمال آخرین پایگاه داعش روز چهارشنبه به طور کامل آزاد شد.

گروه تروریستی داعش طی دو سال اخیر متحمل شکست‌های متعددی شده است و تقریبا اکثر قلمرو «خلافت» خود در عراق و سوریه را از دست داده است. این گروه در سال ۲۰۱۴ توانسته بود بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را به تصرف خود در بیاورد.

پس از یک ماه پیشروی نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن در مرکز و شرق کشور، این نیروها روز چهارشنبه توانستند شهر البوکمال را به طور کامل محاصره کنند.

تلویزیون دولتی سوریه نیز اعلام کرده است که «البوکمال آزاد شد.»

این در حالی است که گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» می‌گوید، به رغم اعلام نیروهای دولتی هنوز در برخی از مناطق البوکمال درگیری ادامه دارد.

شهر البوکمال درکنار رودخانه فرات و در مرز با عراق واقع شده است.

طبق این گزارش، داعش همچنان برخی از مناطق بیابانی و روستاهای در اطراف البوکمال را در تصرف دارد. این گروه همچنین یک شهر در عراق را هنوز در تصرف دارد.

هفته گذشته نیروهای دولتی سوریه اعلام کردند که شهر دیرالزور در شرق این کشور را به طور کامل تصرف کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز