خبرگزاری کار ایران

کمپین دیپلماتیک لبنان برای بازگرداندن فوری الحریری

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۵۲۷

وزیر خارجه لبنان در تماس‌های فشرده با همتایان خود در شماری از کشورهای ذی‌نفوذ، کمک آنها را برای بازگرداندن امن و سریع نخست‌وزیر مستعفی لبنان از عربستان سعودی خواستار شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان طی روزهای گذشته در تماس‌هایی دیپلماتیک با برخی کشورهای ذی‌نفوذ، از آنها خواسته است به لبنان برای بازگرداندن سریع «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان از عربستان سعودی کمک کنند.

این تماس‌ها «در چارچوب کمپین دیپلماتیکی است که لبنان برای شرح شرایط استعفای الحریری از خارج از کشور و وضعیت ناروشن وی»، آن را آغاز کرده است. 

وزیر خارجه لبنان در این تماس‌های تلفنی با مقام‌های کشورها، بر «ضرورت احترام به معاهدات و توافقنامه‌های بین‌المللی حاکم در روابط دیپلماتیک که مصونیت مطلق برای مقام‌های کشورهای دارای حاکمیت را فراهم می‌کند»، تأکید کرده است.

باسیل همچنین در تماس با وزرای خارجه برخی کشورها و همچنین مقام‌هایی در سازمان ملل «خواستار کمک به لبنان در بازگرداندن امن و سریع نخست‌وزیر به کشورش شده است.»

وزیر خارجه لبنان متذکر شده است که لبنان به منشور اتحادیه عرب احترام می‌گذارد و بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها تأکید کرده و به حاکمیت هیچ کشوری تجاوز نکرده است و در مقابل اجازه نمی‌دهد کشورهای دیگر در امور داخلی آن مداخله و به حاکمیت، استقلال و عزتش ضربه بزنند.

سعد الحریری، شنبه گذشته در حالی‌که در عربستان سعودی به‌سر می‌برد، استعفای خود از نخست‌وزیری لبنان را اعلام کرد. وی از آن زمان هنوز به کشورش بازنگشته است؛ امری که نگرانی زیادی در لبنان و دیگر کشورها به دنبال داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز