خبرگزاری کار ایران

ارتش زیمبابوه قدرت را در دست گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۰۷۱

ارتش زیمبابوه اعلام کرد که قدرت را از رئیس‌جمهوری این کشور گرفته است ولی اطمینان داد که وی و خانواده‌اش «در سلامت» هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، ارتش زیمبابوه، امروز- چهارشنبه- اعلام کرد قدرت را از «رابرت موگابه» رئیس‌جمهوری این کشور گرفته است ولی اطمینان داد که این رهبر ۹۳ ساله و خانواده‌اش «در سلامت» هستند.

سخنگوی ارتش زیمبابوه در نطقی کوتاه از طریق تلویزیون ملی این کشور، که نظامیان شب گذشته آن را به اشغال خود درآوردند، گفت: «ارتش احتمال می‌دهد که بعد از تکمیل ماموریتش، امور به روال طبیعی‌اش برگردد.»

بعد از آن‌که حزب حاکم «زانو- پی‌اف»، که موگابه آن را رهبری می‌کند، فرمانده ارتش را به خیانت متهم کرد، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر وقوع کودتای نظامی مطرح شد. همزمان نیروهای ارتش زیمبابوه در خیابان‌های «هراره» پایتخت مستقر شده‌اند.

نیروهای ارتش، «ایگناتوس کومبو» وزیر دارایی زیمبابوه را بازداشت کرده‌اند. وی از اعضای اصلی گروه «جی-۴۰» متعلق به حزب حاکم است که «گریس» همسر موگابه ریاست آن را بر عهده دارد.

این نخستین بار است که اختلافات بین ارتش و رابرت موگابه در این حد عمیق می‌شود. ارتش از سال ۱۹۸۷ تا کنون نقشی اساسی در حکومت رابرت موگابه، در زیمبابوه داشته است.

اختلافات در زیمبابوه پس از برکناری «امرسون منانگاگوا» معاون رئیس‌جمهوری وارد مرحله تازه‌ای شد. در حالی‌که قرار بود امرسون منانگاگوا که از حمایت ارتش برخوردار است، جانشین موگابه شود، پس از برکناری از کشور گریخت و اعلام کرد جانش در خطر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز