خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

امکان گفت‌و‌گوی مشروط با کره‌شمالی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۳۶

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید، اگر کره‌شمالی آزمایش‌ها و توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی خود را متوقف کند شرایط برای احتمال مذاکره بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته به خبرنگاران گفت، اگر کره‌شمالی آزمایش‌ها و توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی خود را متوقف کند و تسلیحات صادر نکند فرصت برای مذاکره فراهم خواهد شد.

هر چند دولت آمریکا اعلام کرده در برخورد با کره‌شمالی همه گزینه‌ها حتی اقدام نظامی را در نظر خواهد گرفت ولی در عین حال تاکید کرده که از نظر این کشور گزینه مطلوب راه‌حل دیپلماتیک است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته در جریان دیدار از سئول به کره‌شمالی هشدار داد که آماده است از تمامی امکانات و اشکال نظامی برای متوقف‌کردن حملات آن کشور استفاده کند ولی درعین حال از کره شمالی خواست «مصالحه کند.»

ترامپ که قبلا مذاکره با کره‌شمالی را اتلاف وقت توصیف کرده بود تاکنون هیچ طرح مشخصی را برای مذاکره با کره‌شمالی ارائه نکرده است.

دولت کره‌شمالی نشان داده که به مذاکره تمایل چندانی ندارد حداقل تا زمانی‌که بتواند یک موشک مسلح به کلاهک هسته ای تولید کند که قادر باشد خاک آمریکا را هدف بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز