خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز گزارش داد؛

نقشه عربستان در بیروت شکست خورد/ لبنان عرصه درگیری قدرت‌های منطقه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۳۸

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نوشت که حوادث اخیر لبنان نشان داد که این کشور همچنان کشوری ضعیف است.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که بازگشت «سعد الحریری» به لبنان که به عرصه درگیری‌های منطقه ای تبدیل شده، پرسش‌های بسیاری را درباره گام بعدی عربستان سعودی در قبال لبنان مطرح کرده است.

سیاستمداران خارجی و لبنانی نیز از اقدام بعدی عربستان سعودی در لبنان بی‌اطلاع هستند به ویژه پس از آن که گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای درباره نقشه عربستان سعودی برای جایگزینی الحریری توسط برادرش مطرح شد.

به‌رغم رد این فرضیه توسط الحریری که عربستان وی را به استعفا مجبور کرده است، سیاستمداران و دیپلمات‌ها تاکید دارند که عربستان سعودی وی را به استعفا از سمتش مجبور کرده است و به کمک برادر الحریری در روند تضعیف حزب‌الله امیدوار بود.

اما نقشه عربستان سعودی شکست خورده است. نیویورک تایمز در این‌باره نوشت که یکی از دلایل این شکست، متحدان غربی عربستان سعودی هستند که ریاض را برای تغییر مواضعش تحت فشار قرار دادند.

عربستان سعودی در حالی از نقشه خود عقب‌نشینی کرد که این نقشه از سوی سیاستمداران در لبنان به ویژه افرادی در خانواده الحریری به شدت رد شد.

الحریری پس از اعلام استعفایش از ریاض و پس از سفر به پاریس عنوان کرد که به درخواست رئیس‌جمهوری لبنان برای مشورت و گفت‌وگوهای بیشتر، درخواست استعفایش را تعلیق خواهد کرد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت که به‌رغم بازگشت حریری به بیروت و توقف درخواست استعفایش، مسائل مورد اختلاف میان گروه‌های لبنانی که می‌توانست به تشدید بحران ها در این کشور منجر شود، همچنان اهمیت دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: آنچه بر الحریری رخ داد و سفر عجیب و غریب وی به عربستان سعودی و اتفاقات پس از آن نشان می‌دهد که لبنان همچنان کشوری ضعیف و عرصه درگیری قدرت‌های منطقه‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز