خبرگزاری کار ایران

واشنگتن:

کمک‌های نظامی‌ را به شرکای‌مان در سوریه کاهش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۱۴

دولت آمریکا اعلام کرد که در نتیجه پایان بزرگ‌ترین عملیات نظامی در سوریه، کمک‌های تسلیحاتی‌اش را به هم‌پیمانان واشنگتن کاهش می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد، در نتیجه پایان بزرگ‌ترین عملیات نظامی در سوریه و با کوچک‌تر شدن قلمرو تحت اشغال گروه داعش در سوریه، «ما درموقعیتی هستیم که می توانیم ارسال تجهیزات نظامی به برخی از گروه‌های مشخص را متوقف کنیم، اما این به معنی آن نیست که ما همه حمایت‌های خود را از آن گروه‌ها متوقف خواهیم کرد.»

سندرز اظهار داشت، هدف واشنگتن از همان آغاز عملیات، کمک برای شکست‌ دادن گروه داعش بوده است و ما در این زمینه پیشروی چشمگیری حاصل کرده‌ایم؛ به‌نظر می‌رسد این هدف محقق شده است. به این کار (متوقف کردن کمک‌های نظامی) اقدام خواهیم کرد، این برنامه‌ریزی‌شده است و در آن تغییری صورت نخواهد گرفت.»

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره موضع واشنگتن درقبال «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، تأکید کرد که موضع دولت آمریکا در این خصوص ثابت است.

مقام‌های واشنگتن بارها طی اظهاراتی مداخله‌‌آمیز اعلام کرده‌اند که بشار اسد آینده‌ای در سوریه ندارد.

این در حالی‌ است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز گذشته اعلام کرد، تغییرات در برنامه ارسال سلاح برای کردهای سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

با این حال وزارت دفاع آمریکا اعلام نکرده است که ارسال سلاح به کردهای سوریه را متوقف می‌کند و به نظر می‌رسد تصمیم در این‌باره با توجه شرایط عملیاتی در منطقه اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز