خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

در صورت بروز جنگ کره‌شمالی «کاملا نابود خواهد شد»

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۶۴۱

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست اضطراری شورای امنیت هشدار داده است در صورت بروز جنگ احتمالی، دولت کره‌شمالی کاملا نابود خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، چهارشنبه‌شب در سخنرانی خود در نشست اضطراری شورای امنیت تاکید کرده است: «در صورتی که جنگ روی دهد، اشتباه نکنید، رژیم کره‌شمالی کاملا نابود خواهد شد.»

هیلی تصریح کرد که آمریکا از چین خواسته است که عرضه نفت به کره‌شمالی را متوقف کند.

چین مهم‌ترین متحد کره‌شمالی محسوب می‌شود و علاوه بر مرزهای مشترک، کره‌شمالی مبادلات تجاری گسترده‌ای با چین دارد.

با این حال، سفیر آمریکا در سامان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفته است: «ما هرگز به دنبال جنگ با کره‌شمالی نبوده‌ایم و امروز نیز به دنبال جنگ نیستیم. اگر جنگی روی دهد، دلیل آن اقدامات تهاجمی مانند آنچه که دیروز شاهد بودیم، خواهد بود.»

نیکی هیلی از همه کشورهای جهان خواسته است تا روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با کره‌شمالی قطع کنند.

این هشدار پس از آن صادر شد که پیونگ‌یانگ برای اولین بار بعد از دو ماه موشکی را آزمایش کرد.

کره‌شمالی گفت این موشک که روز چهارشنبه شلیک شد و گفته می‌شود به ارتفاع ۴۴۷۵ کیلومتری- ده بار مرتفع‌تر از ایستگاه بین‌المللی فضایی - رسید حامل کلاهکی با توانایی ورود مجدد به اتمسفر زمین بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز