خبرگزاری کار ایران

هشدار پادشاه اردن نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۶۷۸

پادشاه اردن نسبت به عواقب انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز عربی، «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن که در واشنگتن به سر می‌برد جلسات مشترکی را با رئیس مجلس نمایندگان و روسا و اعضای برخی کمیته‌های کنگره آمریکا برگزار کرد.

در این دیدارها درباره راه‌های گسترش آینده همکاری‌های استراتژیک میان اردن و آمریکا و تحولات و شرایط در خاورمیانه و در راس آن تلاش برای پیش‌بردن روند صلح اسرائیل و فلسطین، بحث و گفت‌وگو شد.

پادشاه اردن در این نشست درباره موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس، بر اهمیت روند صلح و فرصت موفقیت آن تاکید کرد و گفت که انتقال سفارت باید در چارچوب راه حل جامعی انجام شود که به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس منجر شود.

«ملک عبدالله دوم» تاکید کرد که انتقال سفارت در شرایط کنونی تبعاتی را در فلسطین، جهان عرب و اسلام به همراه خواهد داشت و مشکلاتی را بر سر راه صلح فلسطین و اسرائیل ایجاد خواهد کرد و بهانه‌ای خواهد بود که تروریست‌ها از آن سوءاستفاده کنند.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم هفتادمین سالگرد رأی سازمان ملل به اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: «در دولت ترامپ، آمریکا همیشه در کنار اسرائیل می‌ایستد.»

 وی ادامه داد: « زمان و چگونگی انتقال سفارت آمریکا  از تل‌آویو (به بیت المقدس) درحال بررسی است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز