خبرگزاری کار ایران

راه‌پیمایی ده‌ها هزار اسرائیلی در اعتراض به نتانیاهو و فساد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۴۸

حدود ۲۰ هزار اسرائیلی در اعتراض به فساد دولت و نخست‌وزیر این رژیم در تل‌آویو دست به راه‌پیمایی زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، عصر روز گذشته –شنبه- حدود ۲۰ هزار اسرائیلی در حالی در اعتراض به فساد در دولت و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به خیابان های تل‌آویو آمده بودند که تحقیقات قضائی بر سر اتهامات سوء استفاده از قدرت نتانیاهو در جریان است.

این راه‌پیمایی بزرگ‌ترین تظاهرات ضد فساد است که علیه اتهامات فساد نتانیاهو برگزار می‌شود. نخست‌وزیر اسرائیل هرگونه اتهام در این زمینه را رد می‌کند.

نتانیاهو که چهار دوره نخست‌وزیر اسرائیل بوده است، اکنون در دو پرونده فساد دخیل است. نخست دریافت هدایا از یک تاجر ثروتمند و دیگری نیز گفت‌وگو برای توافق با مدیر یک روزنامه برای پوشش بهتر مواضع وی بوده است.

تظاهرات روز شنبه در شرایطی برگزار شد که اسرائیل تلاش می‌کند لایحه پیشنهادی ممنوعیت انتشار اطلاعات درباره پرونده‌های فساد دولت را اجرا کند. این لایحه قرار است هفته آینده از سوی پارلمان اسرائیل تصویب شود.

منتقدان این لایحه بر این باور هستند که پیش‌نویس این قانون تلاشی واضح برای محافظت از نتانیاهو و بی‌اطلاع ماندن مردم از روند تحقیقات در زمینه پرونده‌های فساد نتانیاهو است. در مقابل حامیان این پیش‌نویس بر این باور هستند که این لایحه با هدف حمایت از حقوق متهمان تدوین شده است.

نتانیاهو خود را قربانی توطئه‌های سیاسی خواند و درباره  پرونده‌هایی که علیه وی تشکیل شده است گفت: «هیچ چیز نخواهد بود چرا که هیچ چیزی نیست».

در صورتی نتانیاهو بازداشت شود، وی برای استعفا از سمتش به شدت تحت فشار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز