خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد عربستان به محمود عباس؛ کمک مالی در قبال پذیرش یک روستا به عنوان پایتخت فلسطین

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۴۸۹

عربستان طرح ابتکاری صلح اسرائیل و فلسطین را پیشنهاد داده است که بر اساس آن روستایی در مجاورت قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین انتخاب شود.

به گزارش ایلنا، روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی نوشت که بر اساس گزارش‌ها عربستان سعودی طرح ابتکاری را به فلسطینیان پیشنهاد داده است که در چارچوب آن روستای «ابودیس» در مجاورت شهر قدس به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین انتخاب شود.

طرح پیشنهادی عربستان بخشی از تلاش‌ها برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین بر سر  پایتختی شهر مقدس قدس است که مانع بزرگی بر سر راه دستیابی به هرگونه توافق صلح میان طرفین به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی این پیشنهاد را طی سفر ماه گذشته «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاض ارائه کرده بود.

در این گزارش آمده است که مقام‌هایی از جنبش های فتح و حماس فلسطین، مقام‌ها لبنانی و چند مقام دیگر عنوان کرده‌اند که ولیعهد عربستان سعودی پیشنهاد افزایش کمک‌های مالی به فلسطینیان را با هدف پذیرش این پیشنهاد ارائه کرده است اما عنوان شده است که در صورت آن که عباس این پیشنهاد را رد کند، برای استعفا تحت فشار قرار خواهد گرفت.

در روزهای اخیر موضوع اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به یکی از مسائل پرتنش در مساله فلسطین و اسرائیل تبدیل شده است و گروه‌های فلسطینی نسبت به عواقب این موضوع به تل‌آویو و واشنگتن هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز