خبرگزاری کار ایران

مقام حزب «سعادت» ترکیه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

روابط تهران و آنکارا در دوران تاثیرگذار خود است/ مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۵۸۱

مقام حزب سعادت ترکیه معتقد است که ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه با نتایج مثبتی همراه خواهد بود.

«حسن بیتمس» معاون حزب سعادت ترکیه و از شرکت‌کنندگان در سی و دومین کنفرانس وحدت مذاهب در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به بررسی روابط ایران و ترکیه و همچنین مسائل منطقه پرداخت.

وی در این باره گفت: روابط میان ترکیه و ایران بسیار مهم و حیاتی است و معتقدم که اکنون این روابط در دوران تاثیرگذار خود قرار دارد. 

بیتمس همچنین گفت: ایران و ترکیه در کنار برخی دیگر از کشورهای منطقه اکنون ابتکار عمل در زمینه حل برخی از بحران‌های منطقه مانند بحران سوریه را در اختیار گرفته‌اند که از این جهت می‌توان این همکاری میان آنکارا و تهران را مفید ارزیابی کرد. 

وی با بیان اینکه معتقد است این همکاری‌ها قطعا با نتایج مثبت همراه خواهد بود، تاکید کرد: امیدوارم این همکاری‌ها که اکنون در جهت حل مشکلات منطقه است، در زمینه ساخت و پیشرفت منطقه نیز ادامه پیدا کند. 

بیتمس در خصوص ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه نیز گفت: تشکیل این ائتلاف بسیار دیر صورت گرفت و این سه کشور باید زودتر از اینها  پای میز مذاکره می آمدند. 

معاون حزب سعادت ترکیه با اشاره به این‌که روسیه در مسیر حل بحران سوریه به دنبال منافع خود در آینده این کشور و منطقه است، یادآور شد:  ایران و ترکیه باید این را در ذهن داشته باشند که روسیه در زمینه بحران سوریه تنها منافع خود را دنبال می‌کند.

وی در خصوص مساله رضا ضراب نیز به خبرنگار ایلنا گفت: ما مخالف فساد و مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز