خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

نمی‌دانم تحریم‌های کره‌شمالی کارساز است یا نه/ خط قرمز را رد نکردیم، ایران و روسیه وارد شدند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۰۵

رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد مجدد از سیاست‌های دولت پیشین این کشور درقبال سوریه، اظهار داشت اگر واشنگتن از خط قرمز عبور می‌کرد، روسیه و ایران وارد سوریه نمی‌شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه در سخنانی در جمع هوادارانش در فلوریدا، گفت: «شدیدترین تحریم‌ها در تاریخ سازمان ملل متحد را به‌عنوان بخشی از کمپین‌مان برای تشدید فشار علیه دیکتاتوری کره‌شمالی، اعمال کرده‌ایم.»

ترامپ گفت: «نمی‌دانم آیا این تحریم‌ها کارساز خواهد شد یا خیر، ولی بایستی برای تحقق این هدف تلاش کرد و منتظر بمانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد. هیچ‌کسی نمی‌داند. تمام آن‌چه را که می‌توانم به شما می‌گویم، ای مردم! شما در دست‌های امن قرار دارید!»

دونالد ترامپ همچنین سیاست‌های دولت سلف خود «باراک اوباما» درباره سوریه را نیز زیر سوال برد و مدعی شد که دلیل مداخله روسیه و سپس ایران در بحران سوریه، در نتیجه خط‌مشی دولت اوباما بود که از رد شدن از خطوط قرمز در سوریه ترسید.

وی گفت: «از دولت سابق مشکلاتی بین‌المللی را به ارث برده‌ایم. کشورمان ضعف خود را نشان داد و از خط قرمز عبور نکرد، اگر این خط را رد می‌کردیم روسیه و ایران وارد سوریه نمی‌شدند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز