خبرگزاری کار ایران

در آستانه گفت‌وگوهای تشکیل دولت ائتلافی؛

حزب مرکل پیشنهاد تشکیل چشم‌انداز «ایالات متحده اروپا» را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۰۷

اعضای ارشد حزب محافظه‌کار آلمان تشکیل چشم‌انداز «ایالات متحده اروپا» که از سوی حزب سوسیال دموکرات این کشور پیشنهاد شده بود را رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اعضای ارشد حزب محافظه‌کار آلمان به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور پیشنهاد تشکیل چشم‌انداز «ایالات متحده اروپا» از سوی حزب سوسیال دموکرات این کشور با هدف تشکیل دولت ائتلافی را رد کردند.

«مارتین شولتز» رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان  پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که حزبش تنها در شرایطی که چشم‌انداز روشنی از اروپا ارائه دهد، می‌تواند حمایت ها را به سمت خود جلب کند. وی خواستار تشکیل ایالات متحده اروپا تا سال ۲۰۲۵ شده بود.

حزب محافظه‌کار آلمان که در انتخابات اخیر پارلمانی نتوانست به دلیل سیاست‌های لیبرال خود در قبال مهاجران اکثریت آرا برای تشکیل دولت را به دست آورد، خواستار آن است که با پیوستن حزب سوسیال دموکرات به این حزب و تشکیل اتحاد، دولت ائتلافی آلمان را تشکیل دهد.

گفت‌وگوها بر سر ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات آلمان که از سال ۲۰۱۳ در ساختار قدرت حضور داشته است، قرار است از روز چهارشنبه آینده از سر گرفته شود اما دو حزب بر سر مساله اروپا با یکدیگر در تقابل هستند؛ موضوعی که نقش اساسی در مذاکرات دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز