خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح بررسی مجدد موافقت‌نامه‌ها با اسرائیل در پارلمان اردن

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۷۹۷

پارلمان اردن با طرح «بررسی مجدد همه موافقت‌نامه‌ها» میان این کشور با اسرائیل موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، مجلس نمایندگان اردن روز گذشته –یکشنبه- با طرحی موافقت کرد که بر اساس آن همه موافقت‌نامه‌های این کشور با اسرائیل مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

این طرح در اعتراض به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در پارلمان اردن مطرح شد.

تصمیم به بررسی مجدد توافق‌نامه‌ها پس از آن اتخاذ شد که پارلمان اردن برای بحث و بررسی درباره تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس تشکیل جلسه داد.

بازبینی مجدد، شامل بررسی مجدد پیمان صلح اردن و اسرائیل که به «وادی عربه» معروف است نیز می‌شود.

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اردن در این جلسه با بیان این که تصمیم ترامپ درباره قدس نقض کننده توافقات بین المللی است، بر ضرورت وحدت تلاش‌های عربی و اجرای تصمیم‌های شورای امنیت درباره قدس تاکید کرد.

در چند ماه اخیر روابط دوجانبه میان اردن و اسرائیل شامل تنش‌هایی بود.

اردن نگهبان سفارت اسرائیل در این کشور را به شلیک به دو شهروند اردنی و کشتن آنها متهم کرد. پس از این موضوع روابط دیپلماتیک اردن و اسرائیل با بحران مواجه شد. اسرائیل در دفاع از این موضوع نیز تاکید کرد که نگهبان سفارت از موضع دفاع از خود اقدام به تیراندازی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز