خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

هرگز از قدس دست بر نمی‌داریم/تصمیم ترامپ، آغازی برای پایان اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۰۷۰

دبیرکل حزب الله لبنان از تمامی کشور‌ها و افرادی که علیه اقدام آمریکا درباره قدس موضع گیری کردند تشکر کرده و از انتفاضه جدید به عنوان مهم‌ترین واکنش به تصمیم رییس‌جمهوری ایالات متحده یاد کرد.

به گزارش ایلنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز-دوشنبه- در رابطه با تصمیم آمریکا درباره قدس، سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله  گفت: «باید از تمامی اقدامات ملی خصوصا تظاهراتی که پایبندی به مسئله قدس را نشان داد، تقدیر کرد. همچنین باید از تمام مواضعی که در مخالفت با تجاوز آمریکا به قدس ابراز شد، مراتب قدردانی را به عمل آورد.»

وی افزود: «ما امروزه بار دیگر در برابر تجاوز آمریکایی‌صهیونیستی به شهر اشغالی قدس قرار داریم و بار دیگر بر موضع خود، یعنی پیروزی یا شهادت تاکید می کنیم. ما در جنگ ژوئن این مساله را تجربه کردیم. برادران ما در غزه این مساله را تجربه کرده اند. هر تظاهرات و هر تحصنی با هر تعدادی در سراسر جهان نشان می دهد که ما تنها نخواهیم بود.»

سید حسن نصرالله  در ادامه با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها همیشه پیشگام مقاومت و انتفاضه بودند، ادامه داد: «فلسطینی‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند چه کار کنند. برادران و خواهران مهم‌ترین بازتاب و پاسخ تراپ باید اعلام انتفاضه جدید فلسطینی در همه سرزمین‌های اشغالی باشد. همه دنیا باید کنار اینها بایستند و به آنها کمک کنند.»

وی افزود: «امروز نه تنها از طرف حزب الله، بلکه از طرف کل امت اسلام می‌گویم؛ ای برادران و خواهران و مردم فلسطین بدانید امروز محور مقاومت از روزهای سخت بیرون آمده است. این محور در همه منطقه پیروزمندانه جنگ‌های خود را به اتمام می‌رساند و شکست‌هایی را به آمریکا تحمیل می‌کند.»

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به این مساله که اولین اولویت محور مقاومت، قدس شریف، ملت فلسطین و مقاومت فلسطینی است، گفت: « محور مقاومت با همه گروه‌هایش در کنار شما ایستاده و امروز از همه شما برای متحد شدن دعوت می‌کند. باید همه گروه‌های مقاومت متحد شوند. بعد از این سالها باید زخم ها را پانسمان کنیم.»

سید حسن نصرالله با دعوت از همه گردان‌های مقاومت منطقه، تاکید کرد: «باید با هم ارتباط داشته باشیم. موضع ما مشخص است، باید با این تجاوز مقابله کنیم. باید بیدار باشیم و راهبرد و تاکتیک برای مقابله با آنها داشته باشیم. باید وظایف را برای رویارویی بزرگ با صهیونیست‌ها تقسیم کنیم و به خدا دلخوش باشیم که او وعده کرده اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری می‌کند. با وحدت و با مسئولیت پذیری و پر کردن میدان‌ها و عدم عقب‌نشینی خدا ما را پیروز می‌کند.»

وی افزود: «به محمور مقاومت که وارد هر میدانی شد پیروز بیرون آمد اعتماد داشته باشید.  با این تصمیم می‌خواستند به محوریت فلسطین پایان دهند، این تصمیم احمقانه باید آغازی برای پایان رژیم اسرائیل باشد و برنامه ما مرگ بر اسرائیل باشد.»

وی با اعلام این که مساله قدس چالشی است که باید به فرصت تبدیل شود، گفت: «باید از این تصمیم احمقانه پیروزمندانه بیرون بیاییم. امروز نتانیاهو از پاریس لبنانی‌ها را تهدید می‌کند و می‌خواهد مسیر را منحرف کند. امروز به او پاسخی نمی‌دهم چراکه هدف ما باید امروز قدس شریف، پایتخت ابدی اسلام باشد. ما هرگز از آن دست بر نمیداریم. به سوی قدس می رویم و در این راه میلیون‌ها شهید تقدیم خواهیم کرد.»

دبیرکل حزب‌الله در انتها گفت: «می‌خواهند در فضای ناامیدی باشیم. با همه امکانات، با یاری محور مقاومت و با اعتماد به وعده الهی می‌گویم تصمیم ترامپ، آغازی برای پایان اسراییل است. ما در لبنان کشور شهدا و علما هستیم. ما پیش از سال 1948 نیز یار فلسطینی‌ها بودیم و تا روزی که همه مسلمانان در مسجدالاقصی نماز بخوانند با آنها خواهیم بود و شعار هرگز قدس را رها نمی‌کنیم، سر خواهیم داد، چون امروز مسجدالاقصی برای ما نمادی است که یادآور امام حسین است و به او می گوییم راه تو را رها نمی‌کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز