خبرگزاری کار ایران

آغاز هشتمین دور مذاکرات صلح آستانه/ برگزاری نشست‌های دو و سه‌جانبه میان هیات‌های روسیه، ترکیه و ایران

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۰۶۵

هشتمین دور مذاکرات آستانه با دیدارهای دوجانبه میان هیات های کشورهای ضامن صلح در سوریه مانند آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، هشتمین دور مذاکرات صلح آستانه امروز –پنجشنبه- در پایتخت قزاقستان با دیدارهای دوجانبه میان هیات‌های کشورهای ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) آغاز شد.

قرار است این نشست بر کنفرانس گفت‌وگوی سوریه که اواخر سال جاری میلادی در سوچی روسیه برگزار می‌شود و همچنین ادامه آتش‌بس در مناطق چهارگانه کاهش تنش که مهمترین آنها ادلب است، متمرکز شود. همچنین قرار است در این نشست بر ضرورت مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصره تاکید شود.

بر این اساس، هیات سوری حاضر در این نشست به ریاست «بشار الجعفری» نشست مشترکی را با هیات ایرانی به ریاست «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه ایران در امور عربی و آفریقایی برگزار کرد.

در این نشست مشترک، هماهنگی‌ها و مشورت‌ها میان طرفین با هدف برگزاری موفقیت‌آمیز نشست آستانه انجام شد.

بر این اساس، از صبح امروز نشست‌های دوجانبه میان طرف‌های شرکت‌کننده در هشتمین نشست آستانه درباره سوریه در حال برگزاری است. قرار است بعد از نشست‌های دوجانبه، نشست‌های سه‌جانبه میان سه کشور ضامن روسیه شامل ایران، ترکیه و روسیه برگزار شود.

«استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه قرار است فردا به این مذاکرات محلق شود.

در سال جاری میلادی، پایتخت قزاقستان میزبان هفت نشست درباره سوریه بود و کشورهای ضامن آتش‌بس سوریه خواستار توقف درگیری‌ها در این کشور و ادامه مبارزه با تروریسم و ادامه اجرای توافق توقف درگیری‌ها در مناطق کاهش تنش بوده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز