خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات منطقه کاتالونیا در میان بیم و امیدها

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۱۱۵

پس از گذشت دو ماه از اعلام استقلال کاتالونیا، انتخابات پارلمانی در این منطقه و به درخواست نخست‌وزیر آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، انتخابات منطقه کاتالونیا امروز –پنجشنبه- آغاز شده است اما فراتر از آن است که به حل درگیری‌ها در این منطقه منجر شود و تنها می‌تواند مدیریت نخستین منطقه از ۱۹ منطقه اسپانیا را  به آسانی پیچیده‌تر کند و اسپانیا را در شرایط سیاسی مبهمی قرار دهد.

«ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی شده است، این در شرایطی است که انتظار می‌رود رای‌دهندگان در این انتخابات، جدایی‌طلبان را به دلیل سوق دادن این منطقه به سمت بدترین بحران قانون اساسی طی چند دهه گذشته مجازات کنند.

«کیکو لیانراز» یک تحلیلگر سیاسی و روزنامه‌نگار در این باره نوشت: «نتایج انتخابات امروز منطقه کاتالونیا  با تردید همراه است اگرچه ما نتیجه انتخابات امروز را می‌دانیم. من انتظار تردید بیشتری نسبت به شفافیت در نتیجه این انتخابات دارم.»

وی افزود: «نتایج محتمل بسیاری در نتیجه این انتخابات وجود دارد که می‌تواند به مذاکرات طولانی انجامد که ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد».

این انتخابات دومین انتخابات این منطقه از زمان اکتبر گذشته است که در شرایط فوق العاده برگزار می‌شود. اولین انتخابات، رفراندوم جدایی بود که در تاریخ اول اکتبر در این منطقه برگزار شد و از سوی دادگاه اسپانیا و دولت مرکزی مادرید غیرقانونی اعلام شد و منجر به آن شد که هزاران نیروی پلیس از خارج از این منطقه برای در اختیار گرفتن کنترل کاتالونیا اعزام شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز