خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار قربانیان وبا در یمن؛ ائتلاف سعودی: گزارش صلیب سرخ اغراق‌آمیز است

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۵۱۲

ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی گزارش صلیب سرخ جهانی درباره شمار مبتلایان به وبا در یمن را رد کرد و مدعی شد به طور دقیق نمی‌توان گفت این موارد مشکوک، اسهال ساده است یا وبا.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است شمار موارد مشکوک به وبا در یمن به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ضمن هشدار درباره همه‌گیر شدن وبا در یمن، اعلام کرد، جنگ داخلی ۸۰ درصد از جمعیت این کشور را با کمبود غذا، سوخت، آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی مواجه کرده است.

این در حالی‌ست که ائتلاف سعودی ادعا کرد، در بیانیه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مورد افزایش شمار افراد مشکوک به ابتلا به وبا در یمن به یک میلیون نفر، اغراق شده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی، روز گذشته در بیانیه‌ای اظهار داشت، این‌که به طور دقیق بتوان گفت این موارد مشکوک، اسهال ساده است یا وبا، تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

عربستان سعودی از اوایل نوامبر گذشته پس از شلیک موشک از سوی یمن به فرودگاه ریاض، بندرها و معابر هوایی یمن را به طور کامل بست. سپس تحت فشار جامعه جهانی، ریاض به معدودی از پروازهای سازمان ملل برای کمک‌رسانی، مجوز نشستن در فرودگاه صنعا را صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز