خبرگزاری کار ایران

صدراعظم اتریش:

ترکیه جایگاهی در اتحادیه اروپا ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۰۲۵

صدراعظم آلمان اظهار داشت تا زمانی‌که ترکیه رویکرد سیاسی کنونی خود را دنبال می‌‌کند شانس عضویت در اتحادیه اروپا را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «سپاستین کورتس» صدراعظم اتریش، روز گذشته به خبرنگاران گفت: «شاهد مواردی جدی از نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در ترکیه هستیم، به‌همین دلیل من مخالفت خودم را با گشاده‌رویی اتحادیه اروپا (به آنکارا) و تظاهرش به این‌که هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ابراز می‌کنم.»

 کورتس افزود: «معتقدم ترکیه در نتیجه تحولات اخیر در این کشور جایگاهی در اتحادیه اروپا ندارد و بهتر است که مذاکرات با آن برای پیوستنش به این اتحادیه متوقف شود.»

صدراعظم اتریش خاطرنشان کرد که آنکارا تلاش می‌کند به اتباع ترکیه‌ای مقیم در اتریش و آلمان و دیگر کشورها تأثیر بگذارد.

 حدود یک ماه پیش، چند دیپلمات و نماینده اروپایی از قطع بودجه چند میلیون یورویی که طبق برنامه قرار بود در قالب طرح پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به آنکارا اعطا شود، خبر دادند. این بودجه قرار بود در ترکیه برای اصلاحات سیاسی صرف شود.

روابط آنکارا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌دلیل مسائل مربوط به آوارگان و پیامدهای کودتای نافرجام در ترکیه به‌طور چشمگیری بحرانی شده است. به‌گونه‌ای که دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در سیبل انتقادهای گسترده به‌دلیل سرکوب‌ها و بازداشت‌ها در پی کودتا، قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز