خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

مچ خلافکار گرفته شد/ همکاری چین با کره‌شمالی ناامید کننده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۹۰

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر تلاش چین برای همکاری با نفتکش‌های کره‌شمالی، نوشت مچ خلافکار گرفته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنجشنبه در شبکه اجتماعی توئیتر،  نوشت: «مچ خلافکار گرفته شد؛ خیلی ناامید کننده است که چین اجازه می‌دهد نفت خام به کره‌شمالی برسد. اگر چنین چیزی ادامه پیدا کند، هیچ‌وقت به راه‌حلی دوستانه برای مشکل کره‌شمالی نمی‌رسیم.»

این در حالی‌ست که پکن روز پنجشنبه و در واکنش به گزارش یک روزنامه کره‌جنوبی که از تلاش «غیرقانونی» چین برای همکاری با نفتکش‌های کره‌شمالی خبر داده بود، گفت هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، فروش نفت خام توسط نفتکش‌های دریایی چین به کره‌شمالی را تحریم نکرده است.

واشنگتن معتقد است همکاری کامل چین که همسایه و اصلی‌ترین شریک تجاری کره‌شمالی محسوب می‌شود، برای حل این بحران ضروری است. با این حال آمریکا به کره‌شمالی هشدار داده تمامی اقدام‌ها از جمله اقدام نظامی، روی میز است.

شورای امنیت سازمان ملل در تازه‌ترین قطعنامه خود علیه کره‌شمالی که هفته گذشته و با اجماع کامل تصویب شد، فشارها بر این کشور را افزایش داده و محدودیت دسترسی کره‌شمالی به نفت تصفیه شده و نفت خام را بیشتر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز