خبرگزاری کار ایران

اردوغان: غرب به دنبال تقسیم اسلام است/ انتقاد از مواضع کشورهای اروپایی درباره قدس

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۴۶

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که برخی از کشورهای اروپایی حساسیت کافی در زمینه قدس را از خود نشان نداده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الرای الیوم، اردوغان که در هواپیما و در بازگشت از تور آفریقایی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد که ترکیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد آنچه «راهروی تروریستی» در سوریه خواند، انجام خواهد داد.

وی همچنین آمریکا را به حمایت از تروریست‌های مسلح در سوریه و ارائه تسلیحات به آن‌ها متهم کرد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش غرب را به تلاش برای تقسیم‌بندی اسلام متهم کرد و گفت که در شرایط کنونی اینکه چه کشوری رهبری جهان اسلام را برعهده دارد، از اهمیت خاصی برخوردار نیست.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «ما آنچه که اسلام به آن دستور داده است را انجام می‌دهیم، آن‌ها ما را به شیعه و سنی تقسیم کردند و باید به شدت مراقب باشیم که درون این تله نیفتیم.»

اردوغان درباره تحولات اخیر قدس و به رسمیت شناختن آن از سوی آمریکا به عنوان پایتخت اسرائیل، نیز گفت: «انتظار می‌رفت که مشارکت گسترده تری در سطوح بالایی در نشست اخیر سازمان همکاری‌های اسلامی به میزبانی ترکیه صورت بگیرد.»

اردوغان با بیان اینکه برخی از کشورهای اروپایی حساسیت کافی در زمینه قدس را نداشته‌اند، افزود که مشارکت در نشست اخیر این سازمان به طور کلی خوب بود.

رئیس جمهور ترکیه در این باره با بیان اینکه سازمان همکاری‌های اسلامی با هدف بررسی مسائل قدس تاسیس شده است، گفت که این سازمان اکنون بیش از گذشته باید به وظایف خود عمل کند.

 رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ترکیه پایگاهی دریایی را در بندر «سواکن» سودان ایجاد خواهد کرد یا خیر، گفت: «چنین بندر نظامی وجود ندارد.»

اردوغان در عین حال گفت: «آنکارا برای بازگرداندن باقی‌مانده‌های دوره عثمانی‌ها در منطقه تلاش می‌کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز