خبرگزاری کار ایران

پنتاگون، قطر را به حل اختلافات با ائتلاف تحریم‌کننده دعوت کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۷۸۲

وزیر دفاع آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی با همتای قطری خود، خواست دوحه اختلافاتش با چهار کشور عربی منطقه را مرتفع کند تا تلاش‌ها برای سرکوب داعش و مقابله با ایران متمرکز شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «جیمیز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا طی تماسی تلفنی با همتای قطری‌اش «خالد بن‌محمد العطیه»، آخرین تحولات مربوط به بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس را مورد بحث و بررسی قرار داد و خواستار کاهش تنش در منطقه شد.

دفتر رسانه‌ای پنتاگون، روز گذشته در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد، این دو وزیر در روز پنجشنبه گذشته، گفت‌وگویی تلفنی داشتند. ماتیس در این گفت‌وگو «بر ضرورت حل تنش در خاورمیانه تأکید کرد تا بدین ترتیب تمامی شرکا در (کشورهای عربی حوزه) خلیج‌فارس تلاش‌های مشترک‌شان را به سرکوب گروه داعش و مقابله با تهدید ایران علیه منطقه، متمرکز کنند.»

طبق این بیانیه، وزیر دفاع آمریکا همچنین به العطیه تصدی وی را بر سمت معاون نخست‌وزیر قطر تبریک گفته است.

درخواست ماتیس از قطر برای کاهش تنش در شرایطی مطرح می‌شود که در پی اقدام چهار کشور عربی( عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین) به تحریم اقتصادی و دیپلماتیک دوحه، بحران در روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس عمیق شده است.

این ائتلاف چهارگانه با این ادعا، که قطر از تروریسم حمایت می‌کند، روابط‌شان را با این کشور قطع و شروط سیزده‌گانه‌ای برای ازسرگیری این روابط مطرح کرده‌اند. دوحه با رد این اتهام‌ها، این فهرست شروط را نقض حاکمیت ملی قطر برشمرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز