خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه/ اولین حضور شاهزاده متعب در کنار محمد بن‌سلمان پس از آزادی / حمایت مجدد وزیر دفاع آمریکا از اعتراض‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۷۹۲

۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات مهمی بودیم: حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع حماس در نوار غزه، درخواست وزیر دفاع آمریکا از قطر برای بهبود روابط با چهار کشور عربی و دیدار آخر هفته روسای‌جمهوری ترکیه و آمریکا از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت اخیر است.

به گزارش ایلنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر مواضع جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در نوار غزه را هدف قرار دادند.

- وزیر دفاع آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی با همتای قطری خود، خواستار آن شد که دوحه اختلافاتش با چهار کشور عربی منطقه را رفع کند تا تلاش‌ها بر سرکوب داعش و مقابله با ایران متمرکز شود.

- نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که به زودی همه جهانیان کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت خواهند شناخت.

- یک مقام ارشد دولت روسیه هشدار داد، اقدام ناتو در تقویت قوای نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه به میزان چشمگیری سطح امنیت را در کشورهایی که نیروها و تجهیزات این ائتلاف در آنها مستقر هستند، کاهش می‌دهد.

- «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در یک پیام توییتری در حمایت از اعتراضات برخی شهرهای ایران، دولت ایران را به فعالیت‌های تروریستی، فساد و بی‌احترامی به حقوق شهروندان متهم کرد.

- رئیس یونسکو از اعلامیه رسمی رژیم صهیونیستی برای خروج از این نهاد بین‌المللی از تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

- رؤسای جمهور ترکیه و فرانسه برای گفت‌وگو درباره بحران‌های قدس و سوریه آخر هفته دیدار می‌کنند.

-فردی ناشناس در ۳۰۰ متری میدان سرخ اقدام به تیر اندازی کرد. مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و پلیس در جست‌وجوی فرد مهاجم است.

- تلویزیون ملی عربستان سعودی، شب گذشته کلیپی برگزیده از حضور «متعب بن‌عبدالله بن‌عبدالعزیز» وزیر سابق گارد ملی در کنار «محمد بن‌سلمان» ولیعهد پخش کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز