خبرگزاری کار ایران

در جریان اعتراض‌ها در نوار غزه و کرانه باختریِ؛

بیش از ۹۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل زخمی شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۳۹۴

در پی ادامه اعتراض‌های مردم فلسطین به تصمیم اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص قدس، امروز در مجموع ۹۲ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سه شهروند فلسطینی در نزدیکی شهر الخلیل به ضرب گلوله‌های جنگی نظامیان اسرائیل زخمی شده‌اند که وضعیت یکی از آنها وخیم است.

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که چهار فلسطینی در شمال بیت لحم به ضرب گلوله های جنگی و ۴۵ نفر دیگر بر اثر شلیک گلوله‌های مشقی نظامیان اسرائیل و هفت دیگر هم به دلایل مختلف در درگیری با نظامیان زخمی شده‌اند و همچنین ۷۷ نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار آسیب شده‌اند.

همچنین «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در درگیری نظامیان اسرائیل با معترضان فلسطینی در شرق نوار غزه، ۳۳ فلسطینی بر اثر شلیک گلوله های جنگی زخمی و ۷۰ نفر دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی و اختلال در تنفس شده‌اند.

اکثر شهرهای فلسطین طی هفته‌های گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردم این کشور علیه تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز