خبرگزاری کار ایران

موافقت کره‌شمالی با مذاکره با همسایه‌جنوبی خود

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۶۳۸

مقام‌های کره‌جنوبی می‌گویند کره‌شمالی با شرکت در مذاکرات هفته آینده درباره المپیک موافقت کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند کرهشمالی با شرکت در مذاکرات هفته آینده درباره المپیک موافقت کرده‌ است.

این نشست، که قرار است روز نهم ژانویه برگزار شود بر شرکت ورزشکاران کره‌شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی متمرکز خواهد بود. این بازی‌ها ماه فوریه در کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

«کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی این هفته گفت اعزام هیاتی از ورزشکاران کره‌شمالی به این بازی‌ها فرصت خوبی برای نشان‌دادن اتحاد مردم کشورش خواهد بود.

انتظار می‌رود این مذاکرات در «پنمنجوم» در مرز دو کره برگزار شود.

این روستا که به روستای صلح مشهور است در منطقه غیرنظامی شده‌ای قرار دارد که به شدت محافظت می‌شود و معمولا محل برگزاری گفتگوهای دو کشور بوده است.

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از یکی از مقام‌های دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی نوشت اولویت این مذاکرات بازی‌های المپیک زمستانی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست چه کسانی در این مذاکرات شرکت خواهند کرد.

اوایل هفته جاری کره‌شمالی خط تلفن ویژه مرز مشترک دو کشور را فعال کرد تا اولین تماس درارتباط با این مذاکرات برقرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز